Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad hvis privat køber produkt på side til B2B?

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 11. Jul 17
Indlæg ialt: 239
Skrevet kl. 22:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Kirsten E:

Det er vist ikke helt fint i kanten. Som udgangspunkt skal alle regninger til offentlige institutioner gå via EAN. Så det er ikke OK, det du er ude for. Og skulle du have solgt B2C til en af medarbejderne hænger du på reklamation, garanti osv. 

Det jeg hører på vandrørene er at medarbejderne ikke får lov til at bruge EAN nummeret, - det er reserveret til administrationen. 

Men vi taler om brødkrummen her, - måske køb op til 500 kr. - der er jo heller ikke nogen private som gider eller kan lægge 20.000 ud for sin arbejdsplads, måske er det engagerede medarbejdere som tænker: jeg gider ikke drøfte om vi skal indkøbe det her produkt, jeg køber det og regner så med efterskudsvist at få det refunderet af kontoret. 

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1314
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 17:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis medarbejderne køber ind til institutionen, er der ikke noget problem i, at de bruger EAN-nummeret. Det sikrer at det kommer rigtigt ind i administratioen, og dermed bliver behandlet efter reglerne. 

Jeg sælger også - af og til - til institutioner, og jeg har ALDRIG oplevet, at EAN ikke skal/kan bruges, uanset størrelsen af købet. Det er grundlæggende meget mere besværligt at håndtere udlæg end EAN-fakturarer. Så jeg er ret overbevist om, at de køb, du oplever er til privat brug, og bare lidt billigere, end hvis det købes i almindelig B2C.

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Tilmeldt 11. Jul 17
Indlæg ialt: 239
Skrevet kl. 18:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Kirsten E:

Hvis medarbejderne køber ind til institutionen, er der ikke noget problem i, at de bruger EAN-nummeret. Det sikrer at det kommer rigtigt ind i administratioen, og dermed bliver behandlet efter reglerne. 

Jeg sælger også - af og til - til institutioner, og jeg har ALDRIG oplevet, at EAN ikke skal/kan bruges, uanset størrelsen af købet. Det er grundlæggende meget mere besværligt at håndtere udlæg end EAN-fakturarer. Så jeg er ret overbevist om, at de køb, du oplever er til privat brug, og bare lidt billigere, end hvis det købes i almindelig B2C.

Du har sku nok ret! - det er engagerede medarbejdere, som vil prøve nye ting af, og måske tænker at de ikke gider bruge energi på at overbevise kolleger om et produkts kvalitet/brugbarhed, og så køber de det bare selv. 

Fra Viborg
Tilmeldt 6. Jun 07
Indlæg ialt: 323
Skrevet kl. 19:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Kirsten E:

Det er vist ikke helt fint i kanten. Som udgangspunkt skal alle regninger til offentlige institutioner gå via EAN. Så det er ikke OK, det du er ude for. Og skulle du have solgt B2C til en af medarbejderne hænger du på reklamation, garanti osv.

Det er et forbrugerkøb, hvis det er købt af medarbejderen til privat brug.

Er det købt af medarbejderen til erhvervsmæssig brug, er det ikke et forbrugerkøb, uanset hvem der har betalt for varen i første omgang.

Køber jeg et produkt med mit private dankort og efterfølgende lader mit firma betale mig beløbet, da produktet skal bruges i mit firma, er der tale om et erhvervskøb.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:49
Hvor mange stjerner giver du? :

AnyFellow:

Kirsten E:

Det er vist ikke helt fint i kanten. Som udgangspunkt skal alle regninger til offentlige institutioner gå via EAN. Så det er ikke OK, det du er ude for. Og skulle du have solgt B2C til en af medarbejderne hænger du på reklamation, garanti osv.

Det er et forbrugerkøb, hvis det er købt af medarbejderen til privat brug.

Er det købt af medarbejderen til erhvervsmæssig brug, er det ikke et forbrugerkøb, uanset hvem der har betalt for varen i første omgang.

Køber jeg et produkt med mit private dankort og efterfølgende lader mit firma betale mig beløbet, da produktet skal bruges i mit firma, er der tale om et erhvervskøb.

enig - men så skal faktura jo også udstedes til firmaet som udgangspunkt - udlæg med ex momsfradrag kræver regningen er udstedt til firmaet

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)