Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan får man Google interesseret i Strikning? ;)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Fyn
Tilmeldt 30. Jun 21
Indlæg ialt: 2
Fra  Knitter's Delight ApS Skrevet kl. 13:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Kære Aminoer

Jeg er i gang med at opstarte min nye virksomhed Knitter's Delight (der er fuldendt strikketid med bæredygtigt fokus), og jeg er helt grøn udi markedsføringsdelen! Og i særdeleshed i, hvordan man får google til at fange sin hjemmeside hurtigt, effektivt og præcist ;D

Jeg har "stillet mig i kø" hos google, så de kan registrere den, men så vidt jeg kan læse mig til, er den gode måde at blive fanget af googles søgerobotter på, den "naturlige" vej, ved at få sit link placeret på etablerede sites?

Har I nogen gode råd og retningslinjer i den forbindelse? Så vil jeg være virkelig taknemmelig :) :)


Mange hilsner, fra Helle
Fra Risskov
Tilmeldt 22. Mar 13
Indlæg ialt: 179
Skrevet kl. 13:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Helle

Hvis du vil have Google til at fange din side organisk - altså ud fra et blik rettet stift mod SEO, så skal du væbne dig med tålmodighed. :-)

Du kan selvfølgelig selv gøre nogle indsatser for at Google i fremtiden belønner dit arbejde og lader dig kravle op i tabellen. Jeg vil dog gøre opmærksom på, at det kan være meget svært og krævende at komme frem på de gode placeringer, hvis der er en hård/høj konkurrence på de emner du ønsker at ranke på. 

Du omtaler sig det at få placeret dit link på etablerede sider - her taler vi om linkbuilding. Hvis du har et unikt produkt, eller på anden måde kan gøre dig fortjent til omtale i pressen, så kan du ofte få solide links den vej - i flere tilfælde vil de kræve lidt ekstra for at få et såkaldt - "do follow" link. Sådanne et link peger på din side og siger god for den så at sige. Hvis du ikke har adgang til pressen og deres finurligheder, så kan du betale dig fra det. Det er forholdsvis nemt at købe links rundt omkring på nettet, men pas på. Finder Google ud af du snyder dig frem på den måde kan du blive straffet hårdt.

Ift. hvad du skal kan gøre.

1. Sørg for at din hjemmeside er hurtigt og har en god struktur på hjemmesiden. Sørg for at komprimere billeder og fjerne unødvendige forstyrrelser, som kan sløve siden eller ødelægge brugeroplevelsen. 

2. Sørg for at din hjemmesiden er responsiv og dermed optimeret mod "Mobile first" - mobiltelefonen er fremtiden og din hjemmeside skal udstråle at du er klar over det. 

3. Skriv unikt indhold - skriv gerne lange tekster (Google belønner ofte unikt indhold der har en god længde), sørg for at navngive billeder og brug gerne video hvor det er relevant. Hav styr over din brug af H1, H2 etc. 

4. Sørg for at indkludere de søgeord og termer naturligt i dine tekster, overskrifter etc. som du ønskes at blive fundet på gennem Google. 

5. Skriv gode title tags, meta deskription etc. til Google. Når du kommer frem på Google er det vigtigt at sælge dem informationen korrekt, ellers går de videre. 

6. Sørg for at linke mellem dine sider/artikler/produktkategorier på din hjemmeside. Google elsker en god link struktur. 

Emh.. jeg kunne blive ved hele dagen.. Der er super mange ting der er vigtige for at blive fundet af Google. Hvis du er helt blank på området, vil jeg anbefale dig at læse lidt op på emnet inden du går i gang. Har du et fornuftigt budget, kan du overveje at række ud til et SEO bureau som kan hjælpe dig i gang. SEO er ikke noget der sker fra dag til anden, men over længere tid. Faktisk stopper det aldrig, for du kan altid optimere et eller andet, hvad end det er UX, content eller noget tredje. Hvis du har mod på selv at gøre det, så start med en lille licens til et søgeordsprogram så du kan finde ud af hvad folk søger efter i din branche og hvor der er huller du kan udnytte. Det nytter ikke noget at gå efter "garn" eller "strikkeopskrift" fra dag 1, da de sikkert er meget svære at opnå grundet konkurrencen :-)

Du kan gennem Google Search Console bede Google om at crawle din hjemmeside, hvis den endnu ikke er blevet det. Sig endelig til hvis du har andre spørgsmål, så skal jeg svare så godt jeg kan.

Sådan en de fleste ville kalde for en E-commerce nørd.

Ejer af snotbuster.dk 😃

Fra Fyn
Tilmeldt 30. Jun 21
Indlæg ialt: 2
Fra  Knitter's Delight ApS Skrevet kl. 14:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Casper - tusind tak for dit udførlige svar, og de gode råd! :)

Det giver super god mening, og heldigvis kan jeg se af dine punkter, at jeg er på rette vej med flere af tingene - responsiv dandomain-webshop med en god mobil-version af siden, udførlige tekster på produkterne, links mellem produkterne mv.

Jeg vil grave mig ned i de oplysninger du har skrevet fra en ende af, og forsøge at blive endnu klogere :)


Mange hilsner, Helle
Fra Risskov
Tilmeldt 22. Mar 13
Indlæg ialt: 179
Skrevet kl. 15:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Godt at høre :-)

Skriv endelig hvis du har behov for feedback eller spørgsmål til noget.

Sådan en de fleste ville kalde for en E-commerce nørd.

Ejer af snotbuster.dk 😃

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Helle,

Nu kan jeg se, at du også kan udfylde meget mere på din Google My Business. Det er en af de mest fundamentale ting når det kommer til SEO. Bl.a. er det vigtigt med antallet af anmeldelser du har, som du meget let kan modtage gennem GMB.

Jeg kan eventuelt også lige ligge en loom ind her i kommentaren hvor jeg viser alle er andre der kigger med præcist hvilke ting man skal gøre når det kommer til at udfylde Google My Business:)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)