Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Budget for online markedsføring

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 26. Jul 10
Indlæg ialt: 36
Fra  Copytec Office Solutions ApS Skrevet kl. 13:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg skal til at markedsføre en af mine virksomheder via online marketing

Jeg har nul erfaring, har kun et overfladisk kendskab til hvordan man griber det an.

Indtil videre har jeg holdt et par møde med bureauer/virksomheder som skulle være dygtige inden for dette felt - som en slags "totalleverandør" der hjælper med hele pakken.

Jeg har fået et tilbud der omfatter LinkedIn, Facebook, Google, YouTube, SEO, Projektledelse, produktion, m.v.

Det er ikke så meget indholdet eller omfanget, men mere budgettet jeg er lidt usikker på - jeg har et tilbud der lyder på kr. 350.000,00 for 6 måneder.

Er det et realistisk budget for en mindre virksomhed som min? Hvordan kvalificerer jeg et tilbud som dette, i forhold til mit behov?

Ser frem til at høre fra jer Yes

De bedste hilsner

Bjarne Rasmussen

Copytec/Copytec 3D Solutions ApS

Med venlig hilsen Bjarne Rasmussen
Copytec Office Solutions ApS - www.copytec.dk

Tilmeldt 30. Jun 14
Indlæg ialt: 121
Skrevet kl. 17:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det var dælme godt nok mange penge - at gå fra 0 kr - 350.000 kr. Men hvis du har pengene, så er det også bare med at give den gas :-)

men kan du udspecificere hvad bureauet tager i administrationsomkostninger, månedlig abbonomennt etc. Hvor mange penge annoncerer du reelt for, og hvordan er de fordelt på de forskellige kanaler?

pas nu på opsigelsesperioden. Alt over en måned er bondefangeri. Jeg plejer altid at sige til bureauer, hvis de prøver at sælge en løsning med + 6 måneder som binding..

”hvad er det jeg for ud af det som kunde. Hvis i gør et godt stykke arbejde, så opsiger jeg jer jo ikke. Så må det være fordi i er usikre om i kan klare opgaven?”

Tilmeldt 13. Jul 13
Indlæg ialt: 507
Skrevet kl. 17:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Bjarne,

Uden at vide hvilken branche det er du behøver markedsført, så er risikoen stor for at konsulenterne sælger det de har at sælge snarere end det din virksomhed behøver.

Hvis jer var dig, så ville jeg starte med at lægge en markedsføringsstrategi (hvis du ikke allerede har lavet en sådan). Hvis du ikke selv har interessen eller evnerne, så kan du sikkert finde en HD studerende eller lignende som kan hjælpe dig.

Med det mener jeg, at du bør finde en som du stoler på og som vil dig dit bedste. Sælgere er sælgere ;-)

Nu nævner du ikke hvilken branche det gælder, men hvis det var en virksomhed som solgte multifunktionsprintere o.l. ville jeg helt sikkert starte med:

1) Keyword analyse (ud fra virksomhedens produkter)

2) Analyse af website (keyword og generel onpage)

3) GoogleAds (test og fintuning inden opskalering)

Og så ville jeg næsten 100% droppe alt andet.

 

Tilmeldt 15. Jun 21
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 10:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej med dig Bjarne. Tobias her.

Det lyder som om dem som du har snakket med tilbyder en rigtig god pakke med mange services.
Jeg er næsten 100% overbevist om at de har virkelig godt styr på hvad de tilbyder og er knivskarpe til det.

Den del af deres forslag jeg ikke er helt overbevist om er deres fee for deres services.
I forhold til om det er et realistisk budget afhænger nemlig helt af om de performer, og giver dig flere kunder og en større profit igennem deres markedsføring.

Deres "Løn" hver måned er ca. 58.000 kr. Dette inkluderer jo ikke de penge du selv skal bruge på at annoncere. Lad os sige du ender med at bruge de 20-30.000 kr på markedsføring hver måned, så bruger de ca. 80-90.000 hver måned på markedsføring.
For at det skal kunne være rentabelt for dig skal du jo derfor også på baggrund af den markedsføring tjene 80-90k.
Jeg vil bestemt ikke sige det er urealistisk, men det er ca. en ROAS (Hvor meget du tjener på dine annoncekroner) på mellem 3-5x.
Så derfor skal du have en ROAS 6x eller højere hver måned før at det her bureau ender med at tjene dig penge.

Min løsning ville helt klart være at kigge på at ansætte evt. en freelancer eller en fuldtidsmedarbejder.
En fuldtidsmedarbejder kan dog ende med at blive meget dyr i længden, specielt hvis personen ikke har alle de kompentencer som bureauet kunne tilbyde.
Er selv Digital markedsførings freelancer, og her kører jeg typisk med en lav grundløn pr måned, med et performance fee oveni.
Fx. Fast: 5000 kr + 10% af profit (efter ROAS x)
Det vil sige at hvis vi når over din breakeven ROAS og du har tjent dine penge du har brugt på ads tilbage, så begynder jeg at tage 10% af det overskud mine annoncer generer.
Jeg tror helt ærligt at hvis du finder en freelancer som vil gøre det på denne måde, vil det betydeligt sænke dit budget, men du vil også finde en person der er 100% dedikeret til at skabe resultater for dig, fordi deres løn bliver meget større jo bedre markedsføring de laver (Pga. Performance fee)

Hvis du har noget mere du vil spørge om eller bare har brug for nogle råd i forhold til markedsføring, så kan du altid skrive til mig.
Fra København
Tilmeldt 22. Jan 20
Indlæg ialt: 31
Fra  Transformio Skrevet kl. 12:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Først og fremmest vil jeg sige, at jeg ikke kan anbefale at indgå en aftale med et bureau "der kan det hele".

jeg vil foreslå, som andre også skriver, at du finder en uviliding marketingkonsulent, der kan hjælpe dig med at lave kundesegmentering, strategi mv og som ikke har en interesse i, at sælge dig det ene fremfor det andet.


Når jeg kaster et hurtigt blik på dit site (og ret mig hvis jeg tager fejl), så ser jeg et rendyrket B2B produkt. Jeg ser også et produkt hvor jeg vil tro, at langt de fleste allerede ved nogenlunde hvad de leder efter når de starter deres købsrejse.

Jeg ville nok overveje at gå en anden vej. Nemlig at droppe some-annoncering og i stedet fokusere på en strategi der er en kombination af:
SEO + Google Ads (find et specialiseret SEO-bureau)
Opsøgende salg - telefonisk, evt blot med henblik på at få samtykke til elektronisk markedsføring.
Gode gammeldags kataloger med posten

Tilmeldt 13. Feb 15
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 14:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Bjarne,

Det lyder både af mange penge, men også af få penge!

Printer-branchen kaster jo hurtigt gode penge af sig, hvis man bare har nogle få, gode salg. 

I har været i gang siden 1980, hvordan har I markedsført jer de seneste år? Siden tilbuddet omhandler "alt" betyder det så, at I har sparet en udgift til en fast medarbejder, der eksempelvis har stået for jeres markedsføring på forskellige kanaler? 

Er der ingen i jeres team, der har nogle kvalifikationer i den forbindelse? Nogle gange gør de her bureauer alt for at få tingene til at fremstå sværere end de er. F.eks. SEO. I rangerer jo allerede ok for nogle ting, f.eks nr. 7 for "kopimaskiner". I mit firma har jeg selv skrevet SEO-teksterne, men det kræver jo selvfølgelig at man har en god pen og man ved hvilket søgeord man vil gå efter. "Kopimaskine", "Farveprinter", "Multifunktionsprinter" m.v. Kræver så også en forståelse af, hvordan man skriver "SEO-venligt", men det er ikke rocket science (men kan dog være tidskrævende at skrive teksterne).

Skulle jeg skyde fra hoften, så vil jeg sige, at I kun har brug for Google markedsføring og SEO. Kan ikke se Facebook være et hit for jer. LinkedIn er ekstremt dyrt og der er så få hit i det. YouTube? Hmm, hvis I har nogle fine videoer, så kan I da smide dem ind i en YouTube-kanal, men ligefrem markedsføre printerne dér, det kan jeg ikke se en værdi i.

Hvad er det i øvrigt for en projektledelse og produktion, der snakkes om, er det bare at lave annoncerne, sætte YouTube-kanalen op?

Så mit råd er, pas på, få evt. nogen til at lave nogle SEO-sider for jer, ligesom markedsføring via Google selvfølgelig er relevant for jer. Hvis I har en medarbejder, der bare har en smule forståelse af det, så vil I kunne få hjælp af Google til at sætte annoncerne op (de vil sgu nok bare sørge for hele opsætningen gratis) og så kan I bruge 100.000 kroner på det frem for 350.000 kroner til et bureau. 

Du er velkommen til at skrive til mig, hvis du har spørgsmål (hvis folk prøver at fortælle dig, at alt det her er vildt besværligt, så skal dine alarmklokker ringe!).

Hilsen,

Daniel

Fra Århus
Tilmeldt 26. Jul 10
Indlæg ialt: 36
Fra  Copytec Office Solutions ApS Skrevet kl. 15:09
Hvor mange stjerner giver du? :

@Juliemusen: Enig - jeg synes også det lyder lidt vildt.

Pakken til 350k er for vores 3d BtB biks, www.copytec3d.dk - og indholdet er:

Møder, projektledelse, workshop
Sporing
KPI'er
Noget automation
Videoproduktion
LinkedIn ads
Facebook ads
Google ads
Youtube ads
SEO

Spend er ca. kr. 22.000,00 

+ nogle andre ting

Administration udgør noget der ligner 5.000,00 pr. md. opstart ca. 80.000

Og jeg får at vide at jeg jo ikke skal forvente resultater med det samme, jeg skal give det 6-12 måneder...

Det er det andet tilbud jeg har fået i denne størrelsesorden

Det virker som overkill, i hvert fald som et opstartsprojekt

Med venlig hilsen Bjarne Rasmussen
Copytec Office Solutions ApS - www.copytec.dk

Fra Århus
Tilmeldt 26. Jul 10
Indlæg ialt: 36
Fra  Copytec Office Solutions ApS Skrevet kl. 15:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er megagodt input jeg får her!

@sirene

Vi har to sites, det ene er for vores forretning hvor vi sælger multifunktionsprintere, det andet er for vores nye virksomhed der sælger 3D printere og services - begge virksomheder er BtB

Dit råd om en studerende ifb med strategien er ikke dårligt, vi bruger studerende i forvejen, med stor succes

@Tobias

De er helt sikkert knivskarpe, men de (og nogle af de andre der har budt ind, glemmer det vigtigste - at finde ud af hvad kundens behov er.

Spend er med i budgettet

En freelancer er måske også en god løsning, det må du gerne byde ind på

@Asger

Lyder meget fornuftigt - det er kun BtB 
SEO er nok vejen - og Direct Mails

@Daniel

Ja, ja vi tjener da penge, men hvis man skal kunne se kunden i øjnene igen (og helst ikke i retten) så skal man lige skrue ned for indtjeningsoptimeringen Cool

Vores markedsføring har være hjemmesiden, canvas, telefonsalg - men tiden er løbet fra det.

Vi har været meget opmærksomme på ikke at have duplicate content på vores sider, så hvis man søger specifikt efter f.eks. Ricoh, ligger vi ret godt.

Men hjemmesiden generere ikke så mange leads som den har gjort tidligere

Jeg bliver mere og mere overbevist om at det er SEO og Google Ads vi skal gå efter.

Vi har også overvejet at lave nogle YT videoer, sårn håndholdt, lissom. De få gange vi har prøvet har det givet opmærksomhed

Med venlig hilsen Bjarne Rasmussen
Copytec Office Solutions ApS - www.copytec.dk

Tilmeldt 13. Feb 15
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 17:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hehe, de gyldne dage fra 90'erne er forbi, forstår jeg ;) 

Lyder som om du har fået nogle gode tips fra folk her og hvis du starter ud med Google Ads og SEO. Med Google Ads, som sagt, ta' bare en snak direkte med Google Ads folkene, det er gratis og de har en masse søde danske folk tilknyttet, så selv om man måske ikke er en haj, så skal det nok lykkes. Som regel er deres krav at man bruger ca. 150-200 kroner om dagen på ads, men så hjælper de dig også med at sætte det op og du kan jo altid stoppe de ads, hvis de slet ikke performer. Og med SEO, der lyder det som om at I har lidt kendskab til det og så er det virkelig min holdning, at man ikke skal gøre det mere besværligt end det er. En håndholdt video, hvor I lige viser, hvor let det er at skifte toner eller lignende og så en fin tekst omkring det, så har I den første nye SEO-side. Så kan I lave en SEO-side omkring de forskellige mærker (selv hvis I ikke har dem, så er det jo bare at sørge for at teksten fortæller, på en naturlig måde, hvorfor det er et bedre valg at købe Ricoh) o.s.v. 

Held og lykke med det hele Bjarne. I dag har du sparet en god sjat penge ;)

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1874
Skrevet kl. 22:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Bjarne Rasmussen:

Hej Amino

Jeg skal til at markedsføre en af mine virksomheder via online marketing

Jeg har nul erfaring, har kun et overfladisk kendskab til hvordan man griber det an.

Indtil videre har jeg holdt et par møde med bureauer/virksomheder som skulle være dygtige inden for dette felt - som en slags "totalleverandør" der hjælper med hele pakken.

Jeg har fået et tilbud der omfatter LinkedIn, Facebook, Google, YouTube, SEO, Projektledelse, produktion, m.v.

Det er ikke så meget indholdet eller omfanget, men mere budgettet jeg er lidt usikker på - jeg har et tilbud der lyder på kr. 350.000,00 for 6 måneder.

Er det et realistisk budget for en mindre virksomhed som min? Hvordan kvalificerer jeg et tilbud som dette, i forhold til mit behov?

Ser frem til at høre fra jer Yes

Bjarne Rasmussen

Copytec/Copytec 3D Solutions ApS

Det lyder som vildt mange penge, men om det er for mange/for dyrt..... kommer helt an på hvad der er indeholdt, og om det der er indeholdt er relevant. Salg og markedsføring af produkter som jeres drejer sig om at ramme beslutningstagere, og mildt sagt er rigtig meget online markedsføring baseret på at skyde med spredehagl. Du kan helt sikkert få andre til at love tilsvarende og sikkert for mindre, men i sidste ende er det resultaterne der tæller.

Det ser ikke ud til at I har så mange indkøb der er pludselige indskydelser, så spørgsmålet er selvfølgelig om det er bedst at investere i at i finder kunder (sælgere/telemarketing) eller at kunder finder jer.

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)