Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Økonomiske forskelle ved lønsumsafgift

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Jun 21
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 22:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej allesammen
Hvilke økonomiske forskelle er der ved at betale lønsumsafgift fremfor almindelig moms og b-skat. Er der fordele og ulemper?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Smil96:
Hej allesammen
Hvilke økonomiske forskelle er der ved at betale lønsumsafgift fremfor almindelig moms og b-skat. Er der fordele og ulemper?

det er jo ikke et valg - det er spørgsmål om hvilket fag mm - man kan ikke vælge fra eller til. Der er ikke moms ved lønsum - heller ikke momsfradrag - men skat er helt ens for lønsum eller momsreg når du taler "B skat" Læs om lønsum https://johnhannover.blogspot.com/2018/12/lnsumsafgift.html 

Det er meget afgørende, at man for bedømt korrekt - OM man hører under det ene eller andet

vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 13. Jun 21
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 12:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Okay tak, jeg er klar over, at det ikke er et valg, men jeg vil alligevel gerne forstå forskellene.
Hvis jeg for eksempel får 100,000 kr. i honorar årligt, så skal jeg betale AM bidrag på 8% og 38% i skat.
Bliver lønsummen beregnet efter Skat og AM bidrag eller efter?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du har ikke læst mit link hvor det fremgår at der er fradrag for lønsummen så du ikke beskattes af den men af resultat efter lønsum og skat er så samlet ca 40% op til topskat

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 13. Jun 21
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 17:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Okay tak, nu forstår jeg det lidt bedre. Jeg blev forvirret efter en samtale med en skat medarbejder, som mente, at der ikke fordele ved at betale lønsumsafgift da man ikke kan trække det fra i fradrag,
Nu spørger jeg måske lidt dumt, men det jeg har fået forklaret er at der reelt ikke er nogle fordele ved at betale lønsumsafgift da man blot betaler 4,12% (metode) end dem der ikke betaler lønsumsafgift.
Som sagt er jeg klar over det ikke er et valg, men jeg prøver på at forstå det økonomisk.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Du må læse det link du har fået som gennemgår de 4 måder og der er ikke hverken om sådan fordele eller bagdele - det er noget ret andet end moms og ikke frit valg, så bare forstå hvordan og ikke fordele eller ulemper. Du kan jo sige det var bedre ikke at have moms og ikke have lønsum men det er jo ikke muligheden

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)