Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

At komme ind på det svenske marked

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. May 11
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 22:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg har idag en dansk-baseret webshop, som langt om længe har etableret sig og køre fornuftigt. Næste skridt for virksomheden, er at prøve kræfter med et nyt marked. Her har jeg tænkt primært på Sverige, men mangler lidt indsigt i hvad der er er must. Den indledende tanke er at varelager og virksomhed forbliver i DK, så vi skal som sådan ikke være fysisk tilstede i Sverige (ihvertfald ikke endnu). 

Nogle af mine spørgsmål er bl.a. Om man skal have svensk CVR, og hvordan foregår momsafregning o.l. Og er der evt andet man skal være opmærksom på?

Jeg håber at kunne trække lidt på Jeres erfaringer indledningsvist 😉 Planen er at iværksætte det i 2022.

Fra København
Tilmeldt 31. Jul 15
Indlæg ialt: 805
Fra  PashminaWear Skrevet kl. 10:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Du behøver ikke et svensk CVR. Fra 1. juli kommer der nye momsregler for salg i EU. Det betyder at hvis du sælger for mere end 10.000 eur om året skal du opkræve momssatsen for det land du sælger i. Det er så også 25% i Sverige, men det skal angives i et fælles EU system som jeg har forstået det. https://skat.dk/skat.aspx?oid=2298972&cid=ps-one-stop-moms-go-gen-one-stop-moms-010421

Vi startede selv en svensk shop for nogle år siden, og det er egentlig gået meget nemt. Da vi startede fandt vi ud af at det var et must at have Klarna som betalingsløsning. Jeg ved ikke om det stadig er gældende. Siden er der f.eks. kommet noget lignende MobilePay i Sverige som ville være værd at undersøge.

Ift. SEO er det en god idé at få hele sitet oversat.

Luksus accessories i cashmere, silke og yak. Cashmere tørklæder, sjaler og poncho.

Tilmeldt 14. May 11
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 22:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar Pashmina 😊

Det lyder en del nemmere end først antaget i så fald.  Hvilke fragtfirmaer gør i brug af I Sverige?

Fra København
Tilmeldt 31. Jul 15
Indlæg ialt: 805
Fra  PashminaWear Skrevet kl. 23:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi bruger Postnord. levering på 2-3 dage.

Luksus accessories i cashmere, silke og yak. Cashmere tørklæder, sjaler og poncho.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 29. Feb 16
Indlæg ialt: 315
Fra  Andelsbolig.nu Skrevet kl. 09:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Tag også lige fat i den svenske ambassade i København, de kan hjælpe dig med dine spørgsmål. 

Rådgivning, vejledning og sparring til andelsboligkøbere og andelsboligforeninger - Klaus Folmann

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)