Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

WooCommerce VS. Shopify?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 17. May 21
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 20:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa alle sammen
Jeg er i gang med at lave webshop om tøj, accessories og sko. Jeg har svært ved at vælge webshopløsninger, hvor det ikke skal koste for dyrt, mere sikker hed og effektivt. Jeg har kigget på både woocommerce og shopify. Jeg synes shopify vil matche mig fint som nybegynder. Det gør woocommerce, hvor jeg også arbejder med Wordpress selv i et styk tid.

Vil lige høre jeres anbefalinger og erfaringer om de to?

Tak.
Tilmeldt 5. Mar 20
Indlæg ialt: 293
Skrevet kl. 21:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Pixel opsætninger og integrationer til diverse apps er langt stærkere i Shopify - det er virkelig svært at fucke op her sammenlignet med hvad det er i woocommerce, og du behøver langt færre udvikler timer, hvis du på et tidspunkt vil skalere virksomheden op. Woocommerce giver dig til gengæld langt mere frihed, samt er hosting, domæne og evt. builder langt billigere end hvad du vil slippe af sted med i Shopify. Hvis du har en helt speciel måde du ønsker din Shopify side skal se ud på som ikke er normalt i de fleste færdiglavede themes, så kræver det som regel en udvikler at lave det, da Shopify på det punkt ikke er ligeså fleksibel som woocommerce er.

Måden du lidt kan stille det op er, at du med woocommerce i stor grad har mere fleksibilitet, men med fleksibiliteten kommer ustabiliteten som gør at du i de fleste tilfælde vil skulle smide flere timer og evt. udviklingstimer efter det. Shopify er hurtigt og nemt at gå til, men er mere låst. Du har temaerne og de forskellige sektioner du kan indsætte, men ligeså snart du vil lave ændringer som der ikke er sections til, så kræver det en udvikler. Det er ikke ligeså nemt som du f.eks. ser det med elementor builderen. Shopify er stabilt og virkelig gode til at håndtere mange besøgende, og har bedre pixel og app integrationer.

Hvis du forventer at skulle køre meget email marketing og meget betalt annoncering på FB/IG, Google Ads o.lign, så var jeg gået med Shopify. Det er langt nemmere for dig at opsætte, og noget mere smooth. Det er dyrere, ja. Men du slipper for mange små irritationsmomenter. 

Tilmeldt 11. Jul 17
Indlæg ialt: 239
Skrevet kl. 21:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tag Shopify og få prøvet dit koncept af - drop woocommerce/wordpress for det er for tidskrævende, der er virkelig mange wordpress ekstra plugins du skal have installeret for at det bliver fedt at se på. 

Alternativt kunne du overveje Smartweb(Dandomain) som er en prisklasse dyrere, men som vil være mindst tidskrævende - og derfor vil du få mest tid til at fokusere på din kerneydelse. 

Jeg var selv igennem samme proces som dig og endte med Dandomain, som selvfølgelig har begrænsninger osv. osv. men må sige, at jeg aldrig har brugt så lidt tid på webdesign som nu, hvilket er et stort plus - og jeg kan når jeg vil for et par tusinde kr tilkøbe premium template og få et fuldstændig cool og tidssvarende layout.  Desuden OnPay med Mobile pay køb. 

Fra Horsens
Tilmeldt 28. May 14
Indlæg ialt: 242
Fra  VKMmedia Skrevet kl. 07:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Personligt vil jeg anbefale woocommerce, da du har flere muligheder for at tilpasse din shop til dit ønske, hvis du f.esk. køber Elementor Pro til at bygge din webshop med. Desuden kan du komme i gang billigt. Hosting fra kun 12 kr. prm måned

En mulighed er også at du betaler dig for at få en til at lave din webshop for dig, det kan nogle gange godt lyde som mange penge som du skal betale, men hvis du omregner hvor meget tid du selv skal bruge på det, så kan det i de fleste tilfælde faktisk godt være en god idé at betale sig fra det. (For at lave lidt reklame for mig selv, ja så kan jeg tilbyde at lave din webshop for billige penge.)

Shopify er lidt en snyder, da jo du kan hurtig og nemt få en webshop, som ser pæn ud. Men du betaler også for det, og så snart du skal have nogle ekstra ting på, ja så koster det flere penge.

Jeg vil gerne udbyde det mere, men det er lidt det samme som at spørger hvilken bil du skal vælge. Det handler om hvilke behov du har

 

Fra Rødding
Tilmeldt 6. Aug 09
Indlæg ialt: 429
Fra  Pilanto Skrevet kl. 08:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Lidt off-topic, og så alligevel ikke, men du bør bestemt også kigge på https://www.shoporama.dk/

Det er dygtige danskere der står bag, og jeg har ingen aktier i det, men skulle jeg starte webshop, ville jeg kigge på dem som første prioritet.

Fra Horsens
Tilmeldt 28. May 14
Indlæg ialt: 242
Fra  VKMmedia Skrevet kl. 08:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Andersen:

Lidt off-topic, og så alligevel ikke, men du bør bestemt også kigge på https://www.shoporama.dk/

Det er dygtige danskere der står bag, og jeg har ingen aktier i det, men skulle jeg starte webshop, ville jeg kigge på dem som første prioritet.

Personen skrev at det skulle være billigt. Jeg har lige set på jeres hjemmeside omkring priser (https://www.shoporama.dk/price) 1300 kr. pr. måned er skam ikke billigt. Det er meget mere end hvad jeg betaler for 1 år for at drive min 

 

Fra Rødding
Tilmeldt 6. Aug 09
Indlæg ialt: 429
Fra  Pilanto Skrevet kl. 08:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

VKM:
Personen skrev at det skulle være billigt. Jeg har lige set på jeres hjemmeside omkring priser (https://www.shoporama.dk/price) 1300 kr. pr. måned er skam ikke billigt. Det er meget mere end hvad jeg betaler for 1 år for at drive min 

Shoporama er en færdig shop (i hvert fald med deres standard design, som jeg forstår det), som der ikke skal udvikles på. Der skal blot arbejdes med den, modsat de 2 andre løsninger hvor der også må formodes at være udviklings- og driftudgifter. Disse bør tages med i regnestykket inden du siger at det er dyrt. I det regnestykke bør tidsforbrug (som jeg vil formode er mindre med en Shoporama shop, end ved de 2 andre løsninger) også medregnes.

Anyway. Det er muligt at det kan gøres billigere. Men det regnestykke er mere kompliceret end du får det til at fremstå synes jeg.

Jeg ville bare sikre mig at trådstarteren kendte til Shoporama, da det i min optik er det helt rigtige sted at starte - og har man ikke råd til at betale 1300+ pr. måned i drift, så skal man nok slet ikke starte webshop Smile

Fra Risskov
Tilmeldt 22. Mar 13
Indlæg ialt: 179
Skrevet kl. 14:35
Hvor mange stjerner giver du? :

I sidste ende handler det også en smule om hvor meget du har lyst til at frasige dig af kagen. 

Woocommerce og wordpress er jo genialt, hvis man selv kan lave det hele og finder de rigtige plugins. Men så snart du begynder at koble diverse programmer på og har mange produkter etc. så kan det godt blive lidt tungt. 

Shopify er genialt hvis du ønsker et nærmest køreklart produkt. Du kan relativt nemt opsætte et fuldt ud optimeret tema og starte med at sælge. Hertil betaler du en større bid af kagen mod at tingene for det meste kører upåklageligt. 

Hvis jeg stod og skulle starte en virksomhed med lidt forskellige produkter og ikke ville bruge masser af tid på at fremstille mit eget så ville jeg vælge shopify. Det i sidste ende virkelig godt givet ud, at frasige sig lidt ekstra mod at have en base der bare fungere. 

Sådan en de fleste ville kalde for en E-commerce nørd.

Ejer af snotbuster.dk 😃

Fra Rødovre
Tilmeldt 17. Aug 21
Indlæg ialt: 10
Fra  Mofa Hjemmesider Skrevet kl. 10:25
Hvor mange stjerner giver du? :
JuniProductions:
Hejsa alle sammen
Jeg er i gang med at lave webshop om tøj, accessories og sko. Jeg har svært ved at vælge webshopløsninger, hvor det ikke skal koste for dyrt, mere sikker hed og effektivt. Jeg har kigget på både woocommerce og shopify. Jeg synes shopify vil matche mig fint som nybegynder. Det gør woocommerce, hvor jeg også arbejder med Wordpress selv i et styk tid.

Vil lige høre jeres anbefalinger og erfaringer om de to?

Tak.


Det er super nemt at svare på og samtidigt super svært.

Shopify, vil klart være det nemmeste for dig og mest "brugervenlige", du kan formentligt selv sætte det op og få en fin funktionel webshop ud af det. shopify koster penge at bruge, og som alt andet der er meget brugervenligt går det udover dine muligheder og fleksibilitet, at den er meget ligetil.

Woocommerce, er bygget over wordpress, og er open source, det vil sige som udgangspunkt gratis at benytte. Der kan dog skulle købes nogle integrationer før du har en køreklar webshop.(Læs: det skal der)
Jeg syntes fleksibiliteten og muligheden for at arbejde med woocommerce taler for denne løsning. Men det vil formentlig kræve noget mere af dig at få den køreklar. og justere i den løbende da systemet er en smule mere "kompliceret"

Det er selvfølgeligt lidt sat på spidsen og en meget simpel sammenligning, men jeg håber du forstår pointen.

Fra Risskov
Tilmeldt 22. Mar 13
Indlæg ialt: 179
Skrevet kl. 12:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville til enhver tid vælge Shopify. Det er bare nemt at arbejde med og du er hurtigt i gang. Som det også er beskrevet så har vi let adgang til at integrere diverse app/plugins. 

Er man garvet i WordPress burde det heller ikke være nogen sag at vælge dette, men det er bare tungere danse med i længden, hvor Shopify har en "minimalistisk" tilgang, da der ikke er alt muligt der ligger og roder. 

Sådan en de fleste ville kalde for en E-commerce nørd.

Ejer af snotbuster.dk 😃

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)