Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

lukke enkeltmandsvirksomhed

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Aug 14
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 10:08
Hvor mange stjerner giver du? :

dette har med garantio været oppe en del gange, men jeg er dog alligevel kommet i tvivl

skal Lukke en enkeltmandsvirksomhed, jeg har meldt 1 kvartal moms ind og fået kvittering på dette,

nu har jeg så et varelager som jeg skal have ud, kan jeg sælge dette til mig selv? 

mine varer er købt i udlandet og derfor har jeg ikke kunne trække moms fra det, og heller ikke betalt moms af det

hvis man antager at der er for 6000 kr i rent indkøb uden moms hvordan sælger jeg så dette til mig selv? er det så 6000 plus moms?

og da jeg lukker min virksomhed kan jeg så stadig ind melde 2 kvartal ind i forhold til moms

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal sælge dit varelager og evt aktiver (computer mm) til dig selv. Varelager sælges til indkøbspris + moms (at du har købt uden moms skyldes jo du var momsregistreret, havde du købt privat var det jo med moms)

Du kan vel vente med at lukke til efter Q 2 momsen som er snart mest praktisk men ellers kan du fra skat få en tast selv kode du bruger til at lave momsen

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 24. Aug 14
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 11:50
Hvor mange stjerner giver du? :

kunne forstå på skat at jeg kan bruge mit alm cpr nummer da det er enkeltmands virksomhed og ikke behøver en ny kode til q2 moms, 

i forhold til årsafslutning der skal jeg vel gøre som hidtil vente med til d 31 dec eller når selvangivelsen kommer2022

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:56
Hvor mange stjerner giver du? :

fint hvis du kan bruge CPR - jeg troede ikke du kunne se punktet moms efter du var lukket - men det finder du ud af og kan ellers få tast selv.

ja årsafslutning som vanligt og her er lidt ekstra spørgsmål når du krydser af for lukket (bla.a det med købe varer og aktiver ud)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)