Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Overføre aktier til Holding

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. May 21
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 20:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Håber nogen her kan hjælpe uden at jeg skal ringe til en revisor.

Jeg har været heldig at blive tildelt aktier i et endnu ikke børsnoteret firma i USA. Aktierne er blevet udstedt til mig privat, men jeg er ved nærmere eftertanke kommet på, at jeg nok burde have fået dem ind i mit Holdingselskab, da gevinst ved et senere salg så kan reinvesteres skattefrit.

Kan jeg frit overdrage mine private aktier til mit holdingselskab?

På forhånd tak.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:10
Hvor mange stjerner giver du? :

rabak:
Kan jeg frit overdrage mine private aktier til mit holdingselskab?
ja og nej- Ja du kan sælge dem til den samme værdi du har overtaget dem til, hvis det også er markedsværdi på dagen - Nej hvis du ikke gør det og skat kan vurdere andet end dig

Du kunne heller ikke have modtaget dem direkte i holding, med mindre det kunne vises, at det var holding der måtte have udført arbejdet for dem

Husk også, at privat betaler du 27/42% skat på udbyttet og fortjeneste. I holding betaler du 22% lagerbeskatning af også ikke realiseret gevinst hvert år, og når du så selv skal have pengene, igen 27/42  - så de 22% er en ekstra omk som generelt gør det tvivlsomt at få private aktier ind
Det lyder for mig heller ikke som datterselskabsaktier der ikke udløser gevinst ved salg i holding - men som investeringsaktier

Du bør nok også undersøge beskatningen du får ved at få overdraget disse - tegningsret eller hvad - for der kan let være en god skat. Samlet ville jeg nu nok ringe til den revisor du ikke vil ringe til alligevel

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 28. May 21
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 20:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak John. Der er mange steder på nettet, hvor Holdingselskaber bliver lovpriset til at lave aktieinvesteringer, men der nævnes lagerbeskatning ikke. Tak for det.

Du nævner skat ved overdragelse. Det er ikke tegningsretter, men aktier (shares) i et ikke-børsnoteret amerikansk selskab. Jeg blev noget overrasket over, at Californien tilsyneladende vil have skat ved denne tildeling af aktier. Mener du, at Danmark også vil opkræve skat ved tildelingen? Jeg har jo hele tiden tænkt, at aktier kun bliver beskattet ved et salg, hvor man har en reel indkomst af rede penge.

På forhånd tak.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Om du beskatttes af tildelingen afhænger af hvorfor bl.a. Der er ikke mange ting man kan modtage der bare øger formue uden skat - men meget afhænger af hvorfor du fik dem - om det ex er betaling for et eller andet udført osv

Der br ikke være mange der foreslår man sætter personligt ejede akter i holding da skatten der er højere end privat - nemlig mindst 22% af gevinst - inden man selv kan få penge ud til 27/42%

Derimod kan det give mening at investere overskud der måtte komme fra drift og som jo alligevel vil give selskabsskat ved stigning - i aktier frem for bare i banken

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 28. May 21
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 20:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak John.
Aktierne er tildelt fordi firmaet har købt licens til patenter, som jeg er medejer på. Forskningsarbejdet bag patenterne har jeg udført i USA for år tilbage, men aktierne er tildelt nu, mens jeg er bosat i DK.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja jeg ville formode de er skattepligtige med værdien, da det jo er helt reel betaling for noget du har stået bag - og om du får cash eller aktier, så vil det være udenlandsk indkomst med egen skatteblanket som jeg ser det.Gå evt til en revisor

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 28. May 21
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 20:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak, det må jeg gøre.
Tilmeldt 15. Feb 18
Indlæg ialt: 373
Fra  Lillebælt Revision Statsaut. Revisionsanpartsselskab Skrevet kl. 21:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Der br ikke være mange der foreslår man sætter personligt ejede akter i holding da skatten der er højere end privat - nemlig mindst 22% af gevinst - inden man selv kan få penge ud til 27/42%

Det blev oplyst, at selskabet ikke er børsnoteret (endnu). Derfor er der nok tale om skattefrie porteføljeaktier, der ikke er omfattet af lagerbeskatningen.

Hvis selskabet bliver børsnoteret, vil der komme lagerbeskatning i et holdingselskab fra det tidspunkt.

Men jeg er helt enig i, at der formentligt er skattepligt for tildelingen af aktierne, men at det bør afklares med en revisor.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Ole Lynge Andersen:

Cookie - John Hannover:

Der br ikke være mange der foreslår man sætter personligt ejede akter i holding da skatten der er højere end privat - nemlig mindst 22% af gevinst - inden man selv kan få penge ud til 27/42%

Det blev oplyst, at selskabet ikke er børsnoteret (endnu). Derfor er der nok tale om skattefrie porteføljeaktier, der ikke er omfattet af lagerbeskatningen.

Hvis selskabet bliver børsnoteret, vil der komme lagerbeskatning i et holdingselskab fra det tidspunkt.

Men jeg er helt enig i, at der formentligt er skattepligt for tildelingen af aktierne, men at det bør afklares med en revisor.

sorry - ja - unoteret jo - og ja til revisor check af skat ved tildeling og - igen kan de vel ikke tildeles holding når de er tildelt privat - uden de sælges ind - og bliver de så ikke også beskattet i selskabet ved gevinst ved salg om føje år - eller ved udbyttet - hvert år med de 22% - og så igen 27/42% før man får pengene i lommen?

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)