Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

e-mail markedsføring

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Jul 17
Indlæg ialt: 64
Skrevet kl. 15:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino venner jeg håber der er en der kan hjælpe mig med at svare på spørgsmål om e-mail markedsføring

Spørgsmål:
Er det lovligt i Danmark at sende en e-mail til en person uden at person på nogen måde har givet en godkendelse/ tilladelse

Det hele ligger i at jeg har fundet nogle virksomheder og personerne bag som har en positioner i virksomhed som chef, direktører eller ejer og kunne godt tænke mig at have et samarbejde med dem da jeg har nogle gode digitale service at tilbyde

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nej al elektronisk kontakt med mindre kommercielle formål kræver forudgående accept (ikke kun i Danmark)
Iøvrigt virker det heller ikkke men bøden er gigantisk

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 13. Jul 13
Indlæg ialt: 510
Skrevet kl. 21:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Tilmeldt 25. Jul 17
Indlæg ialt: 64
Skrevet kl. 10:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tak for dit hurtigt svar

Jeg faldt lige over denne her

Skal det fremgå af samtykket, om markedsføringen udsendes pr. mail, sms mv.?

 

Ja. Et samtykke skal være specificeret, så det tydeligt fremgår, på hvilken kommunikationsform markedsføringen sendes. Har en person fx givet tilladelse til at modtage markedsføring pr. mail, kan samtykket ikke bruges til også at sende markedsføring pr. sms.

  

Jeg skal lige høre om jeg læser rigtigt det er tilladt at sende en mail ud for at få en tilladelse om at sende en mail ud til markedsføring

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Madsen1990:

Hej Tak for dit hurtigt svar

Jeg faldt lige over denne her

Skal det fremgå af samtykket, om markedsføringen udsendes pr. mail, sms mv.?

Ja. Et samtykke skal være specificeret, så det tydeligt fremgår, på hvilken kommunikationsform markedsføringen sendes. Har en person fx givet tilladelse til at modtage markedsføring pr. mail, kan samtykket ikke bruges til også at sende markedsføring pr. sms.

Jeg skal lige høre om jeg læser rigtigt det er tilladt at sende en mail ud for at få en tilladelse om at sende en mail ud til markedsføring

AL elektronisk kommunikantion med kommercielt indhold er forbudt uden forudgående indhold. 

Den er da ikke til at misforstå - Helt ærligt altså Stick out tongue- "sende e-mail for at høre om man lovligt må sende en person en e-mail" - NEJ det må man ikke. >Formålet er, at man skal finde en kontaktform via telefon, møde, alm brev eller tilsvarende og IKKE udsende masse e-mail, sms, mms, messenger eller noget andet

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 25. Jul 17
Indlæg ialt: 64
Skrevet kl. 10:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu har jeg også læst igennem nogle gange det kan jeg godt se

 

Men så har jeg lige et andet spørgsmål:

Kan man ikke sende en mail til en virksomhed eller en person og aftale et møde og forklare lidt omkring hvem man er i maille uden at komme med nogen form for tilbud eller reklame for produkterne /service

Tak for hjælpen indtil videre Big Smile

Tilmeldt 11. Jan 12
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 10:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Madsen1990:

Nu har jeg også læst igennem nogle gange det kan jeg godt se

 

Men så har jeg lige et andet spørgsmål:

Kan man ikke sende en mail til en virksomhed eller en person og aftale et møde og forklare lidt omkring hvem man er i maille uden at komme med nogen form for tilbud eller reklame for produkterne /service

Tak for hjælpen indtil videre Big Smile

Nej den går ikke. Det vil stadig blive betragtet som en salgsfremmende aktivitet. 

Tilmeldt 11. Jul 17
Indlæg ialt: 239
Skrevet kl. 11:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Er helt enig, og irriterende at se, at der er nogle få "sælgere" som ikke respekterer det - typisk fra organisationer eller kuntnere, eller andet, som måske ikke i egen optik regner sig som virksomheder, men det er er jo alligevel markedsføring. 

Noget helt andet er så: hvordan kan modtager bevise, at vedkommende ikke har godkendt at mails må sendes?Surprise En telefonopringning optages jo ikke, så det bliver let ord mod ord - og måske er det slet ikke én selv som sælger hævder har givet tilladelse, men han henviser måske til en sekretær. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis modtager nægter at have givet OK så vil det blive lagt til grund - afsender bør kunne dokumentere så selv tlf kan være lidt farligt

 Udgganspunkkt vil være, at afsender skal kunne bevise et OK

vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)