Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Revisionspligt

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 9. Jun 13
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 17:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej.

en bogholder han  indberette regnskab og sender regninger til mig år efter år, selvom revision er fravalgt hos skat ??

er det lovligt at overse den slags, og er det ikke bare en penge maskine ?? unødvendig arbejde.

Hvad hade i gjort ??? krævet penge retur ??

bh

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46447
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Revisionspligt har vel ikke noget at gøre med om man anvender en bogholder eller andre til at hjælpe med regnskab og indberette regnskab. Det har jo intet med revision at gøre, det skal jo altid gøres uanset man har revisionspligt eller ikke

Hvis du kan klare det hele selv, så må du jo sige du ikke ønsker hjælp mere, og så man den bogholder jo sende sin slutafregning for frem til den dato du beder om at alt arbejde skal indstilles

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. Jun 13
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 21:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

revisionspåtegning !!!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46447
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:38
Hvor mange stjerner giver du? :

fiskfisk:

revisionspåtegning !!!

du er en mand af få ord. Giv dit CVR så bliver det lettere at se om det ser underligt ud - men der er INTET galt i at bruge revisor - og heller ikke med påtegning - uden at det er en pligt - Det er dit valg. Påtegning må vi se i regnskabet for at se hvad det er - Det skal altid fremgå hvis der er givet assistance - også selv om det ikke er en erklæring med stor sikkerhed

Den der udfører det har intet andet at gøre, end at udføre det du har sat igang - indtil du beder om at få det stoppet - og udarbejder jo ikke årsrapport og skat uden du sikrer denne får alt materialet til det - så det må du jo have gjort løbende tilgængeligt, og kan vel så ikke sige revisor burde lade være med at bruge det til noget.

Har man ikke fravalgt revision er revision med høj grad af sikkerhed en pligt. Har man fravalgt og er under grænserne for pligt, så er det stadigt helt frit for, om man vil lade en egentlig revision med fuld erklæring ske, eller man vil have "assistance" med erklæring om assistance ved regnskabet udføre, eller - man vi klare alt selv.
Fravalget i sig selv siger ikke noget om, hvad man har af aftale med revisor og/eller bogholder. Hvis du smider dit CVR skal jeg gerne se, om det er fuld revision eller hvad det er som påtegningen dækker.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. Jun 13
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 14:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

problemet her, er at bogholder har lavet revision, selvom revisione er fravalgt, og dermed ingen revisionspligt, det er det der er min point her,,, 

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 16:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Det skulle du nok have bedt om, det kan man ikke forvente at revisoren tænker på.

Jeg mener også der findes revisorer derude der ikke tilbyder årsregnskaber uden fuld revision.

Men jeg er enig i at det kunne have været sparet væk, og hvis revisoren havde gjort dig opmærksom på muligheden havde det været god service.

Tilmeldt 9. Jun 13
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 16:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

jeg har bedt om det, for 5 år siden, svaret var, det kan man ikke !!!

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2078
Skrevet kl. 17:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

J0rgen:
Det skulle du nok have bedt om, det kan man ikke forvente at revisoren tænker på.

En må jo have indberettet, "at revision er fravalgt".

J0rgen:
Jeg mener også der findes revisorer derude der ikke tilbyder årsregnskaber uden fuld revision.

Det er nok rigtigt, men det kan blive sat op.

https://erhvervsstyrelsen.dk/fravalg-af-revision

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46447
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Pythonrap:

J0rgen:
Jeg mener også der findes revisorer derude der ikke tilbyder årsregnskaber uden fuld revision.

Det er nok rigtigt, men det kan blive sat op.

https://erhvervsstyrelsen.dk/fravalg-af-revision

det er jo ikke revisor der fravælger men selskabet via generalforsamling og notat i regnskabet. Der er vel ingen der tror, at det er revisor der uden om selskabet har fravalgt revision Geeked

Revisor som er blevet betalt hvert år tilsyneladende og som jo indberetter årsrapport og selvangivelse hvert år, laver vel det arbejde han er sat til. Det er skørt at mene, at revisor - fordi der er fravalgt revision, så skulle høre op med regnskab, årsrapport, selvangivelse. osv som trådstarter vel ikke selv har levet - heller i de år hvor revisor har været fravalgt (måske lige fra selskabets stiftelse) Der er jo noget galt, hvis trådstarter har betalt for en indsats i flere år og så pludseligt mener den er gal, fordi han ser fravalg af revision. Bare en smule rimelighed inden man kaster sig over noget kunne klæde

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46447
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:35
Hvor mange stjerner giver du? :

fiskfisk:

jeg har bedt om det, for 5 år siden, svaret var, det kan man ikke !!!

for det første kan vi ikke sige her om det er sagt så det var klart der ikke skulle laves regnskab og indberettes noget mere - eller hvad der kan være misforstået her - du taler jo selv næsten i enstavelsesord -
Vi kan ikke se om det var - at man ikke kunne undgå revision år 1 fordi det ikke var fravalgt - men at det SÅ blev fravalgt og man gik fra fuld revision til blot regnskabsopstilling og selvangivelse

For det andet er det pokker mig sløv selskabsledelse hvis du har ladet noget du ikke forstod eller ønskede stå på i 5 år - og nu med den dokumentation forvente at få noget ud af tingene.

Stop det arbejde omgående skriftligt -  og få slutafregning og overtag så selv årsrapport, selvangivelse osv - Ud fra din beskrivelse kan du umuligt få noget ud af en klage - men igen -hvis du nu skrev dit CVR så kunne vi måske via regnskaber og indberetninger se hvad der var op og ned

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)