Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erhvervskonto enkeltmandsvirksomhed

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. May 21
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 11:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,

Har fået afslag flere steder på erhvervskonto (enkeltmandsvirksomhed). Hvad gøre man i sådan en situation ift betaling, regning osv? Det kan da ikke passe, at man ikke kan fortsætte med at drive virksomhed fordi man ikke har erhvervskonto.
Håber virkeligt på nogen god råd fordi fremtiden ser sort ud på denne måde..

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2078
Skrevet kl. 12:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Bargdost:
Håber virkeligt på nogen god råd fordi fremtiden ser sort ud på denne måde..

Danmark er blevet et overvågnings samfund. Husk på det kan være, at du laver en kr. 50,00 sort.

Men man køber en gård på Langeland, der skal bruges til udsendelsescenter, til kr. 13,5 mio af svindeldømte.
Man betaler kr. 12,5 mio for 4 busture (Kultur og Slotsstyrelsen)
Man betaler kr. 11,0 mio for 4 elefanter

Bargdost:
Har fået afslag flere steder på erhvervskonto (enkeltmandsvirksomhed).
Bargdost:
Har fået afslag flere steder på erhvervskonto (enkeltmandsvirksomhed).

Husk du har krav på en uddybende forklaring.

Bargdost:
Hvad gøre man i sådan en situation ift betaling, regning osv?

Jeg oplever, at cigarkassen vinder mere og mere ind igen.

Bargdost:
Det kan da ikke passe, at man ikke kan fortsætte med at drive virksomhed fordi man ikke har erhvervskonto.

Sådan er det danske system blevet.

Prøv at tage fat i Wise (tidligere TransferWise). Så kan du komme igang.

Og meld dig til på kompasbank.dk, så bliver du kontaktet, når de er klar med den nye bank.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Bargdost:
Hej,

Har fået afslag flere steder på erhvervskonto (enkeltmandsvirksomhed). Hvad gøre man i sådan en situation ift betaling, regning osv? Det kan da ikke passe, at man ikke kan fortsætte med at drive virksomhed fordi man ikke har erhvervskonto.
Håber virkeligt på nogen god råd fordi fremtiden ser sort ud på denne måde..

langt de fleste får naturligvis en erhvervskonto - forudsat de sørger for ordentligt materiale til banken - budget, forretningsplan, forretningspapirer, indentifikation af personen og ofte måske sidste årsopgørelse ved personlig virksomhed

Med mindre man så er er i en "farlig" branche med mange kontanter eller mange udenlandsk overførsler, OG man er klar på at betale de ofte 3-5000 kr det kan koste, så får jo langt de fleste en konto. Siden 1 maj er der oprettet lidt over 4000 nye cvr numre eller ca 20 om dagen, og her har jo så langt de fleste fået ting på plads i banken

Der er dog nogen der har besvær, som nævnt ofte branche bestemt eller fordi, de ikke kan aflevere ordentligt materiale, eller - har noget udestående med egen bank

Du kan søge revolut.com - ikke at jeg synes de er vidunderlige, men hvis alt andet glipper, og det ikke er manglende materiale eller villighed til at betale hvad det koster, så er det jo en mulighed der accepterer de fleste. Du skal så via blanket med vitterlighedsvidner for at få den til at blive nemKonto - men det kan sagtens lade sig gøre

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Feb 21
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 22:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er jo selv selvstændig og havde det svært med at få en erhvervs bankkonto 😔🤯. 
Lunar er mit svar 😊 passer fint med den type virk jeg har , de kræver heller ikke alt muligt halløj som de andre gør (jeg vidste ikke en s*** hvad forretningsplan og forventet indkomst skulle være 😂😂😂) . 
For Lunar (business solo) betaler man ca 2000 kr om året eks moms . (Syntes det er billigt ifht de andre)  

held og Lykke 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Lunar har faktisk fået alvorlig kritik for manglende hvidvask kontrol (som ramte deres samarbejdspartner Nykredit) og er i dag meget mere over forretningsplan - som er lovkrav i princip og de kan få bod uden at have sat sig godt ind i formål (forretningsplan) og omfang (budget)  (rejser du også uden en plan - uden at vide hvor du vil hen, hvordan du vil komme derhen - hvad det mon koster og hvornår du vil prøve at ankomme - så god rejse)
Lunar spørger til alt det idag på linje med andre

Om 2400 er billigt skal jeg ikke afgøre - danske bank tager fra 0 til 2000 i indgang til bestående kunder - Nordea vist mellem 2-4000 afhængig af engagement men er jo så billigere år 2 og frem -så ikke mange koster vor den lille "sole" ordning mere end 2400 kr hvert år - - men enig - Lunar er klart et alternativ at prøve

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 29. Feb 16
Indlæg ialt: 315
Fra  Andelsbolig.nu Skrevet kl. 10:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Du får din erhverskonto hvor du har din privatkonto, her kender de dig.

Hvis din bank ikke vil give dig en erhvervskonto, så spørg et par andre banker, du skal være klar til at flytte det hele. 

Det gjorde jeg. 

Rådgivning, vejledning og sparring til andelsboligkøbere og andelsboligforeninger - Klaus Folmann

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)