Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

er vi blevet bange for at have personlig kontakt

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg skrev, i andet sammenhæng, et blogindlæg om, at jeg tror, vi er blevet bange for personlig kontakt. Elektroniske kontakter, PB, Facebook, Messenger, Linkedin osv - er blevet måden, mange af os kontakter hinanden på. Det er godt til mange ting, men det er har taget overhånd

Mange ringer ikke og rykker for penge. De klager over, at de ikke kan få svar når de sender en PB eller mail. Job søgende sender mail men tør slet ikke ringe, hvis de vil høre mere eller sikre, om de er med i loopet - folk med nye gode ideer og produkter, tør ikke tage personlig kontakt med mulige interesserede, personligt, eller telefon

Man der modtager telefon eller personlig henvendelse, er også blevet hovne og selvfede, og afviser de unge sælgere som tidsrøvere, helt uden lige at høre OM der nu denne gang var et interessant tilbud. Jeg siger med det samme, at de personer IKKE har min respekt. Jeg får mange henvendelser, men kan, hvis jeg lige hører efter hvad ting drejer sig om, på få sekunder sige: "sorry du - det er slet ikke af interesse for mig, men hav en god dag videre - farvel" Venlighed tager ikke tid og koster ikke penge, men det kan gøre en forskel, for en der sidder med et, måske skidt salgsjob.

Helst vil jeg dog klart ringes op, af nogen med et interessant formål. Jeg nægter bare, at optræde som dumt svin på forhånd, og ødelægge dagen for nogen, der formentlig udfører et helt lovligt job.

Det afgørende for mig er dog, at vi er blevet så bange for at ringe, uanset det er for at rykke for penge vi har til gode, eller eller skaffe os leverandører, som vel ville blive overlykkelige for at høre fra os generelt.

ALT skal ske via en elektronisk formular. Det er let ja - og man man gemme sig - og glemme sin generthed over at skulle fremlægge noget, men-

Det kommer til at skade os som samfund.

Vi har det hårdt nok med spam lovgivning - og når kold kanvas og telefon snart er noget ingen tør heller, så opstår færre nye ideer der kan flyve.

Har du en ide - skylder en person dig penge osv - så RING eller besøg. Du dør ikke af det.

Jeg har uddybet det her i andet sammenhæng https://startupadvisejh.blogspot.com/2021/05/slip-generthed-vov-at-ringe-elektronisk.html 

Venligst John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)