Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opkøb af virksomhed uden regnskab?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Kolding
Tilmeldt 4. Jan 12
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 08:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er meget interesseret i en virksomhed, Boligindretning.

Personen som sælger virksomheden, har ikke ført regnskab, og der foreligger heller intet i Proff.dk

Personen har de sidste års tid ikke brugt, eller gjort særlig meget for virksomheden.

Personen vil have 500.000 for virksomheden, som indebære 

-Møbler

-Kunder

-Kontakter

-Hjemmeside

Der er ingen billeder af møbler, udover nogle få billeder der er taget, som personen har brugt til reklame på hjemmesiden

Men jeg brænder for at lave lige nøjagtig det, og da jeg er i startsfasen, ville det være mest oplagt for mig, men...

MIT SPØRGSMÅL...

Er det en risiko og tage, når der ikke er regnskab/budget for virksomheden?

Og er der overhoved en chance for at banken eller en investorer vil hjælpe med dette?

Vh/ Mette 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12653
Skrevet kl. 08:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Det virker  meget besynderligt og ulovligt at der ikke er lavet noget regnskab, hvad er grunden til det?  Er der ingen ældre regnskaber?  Hvilken virksomhedform er der tale om, enkeltmand, IVS, Aps, A/S

500.000 DKK. lyder helt absurt, at du skal give 500.000 DKK når sælger ikke kan dokumentere om der er tale om en sund forretning. Ingen bank eller seriøs invester vil kaste penge i sådan et projekt.

Hvorfor er det du ikke starter selv, du kan komme rigtigt langt for 500.000 DKK. 

Tilmeldt 11. Jan 12
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 08:29
Hvor mange stjerner giver du? :

500.000 lyder enormt dyrt, for en virksomhed der næppe har haft megen aktivitet.

Varelageret kanselvfølgelig være lidt penge værd,men resten kunder (hvis der er nogen) kontakter og hjemmeside ville jeg ikke give noget for. 

Fra Kolding
Tilmeldt 4. Jan 12
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 08:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved ikke den helt præcise grundlag, men personen nævnte at grundet sygdom, så har personen ikke rigtig kørt virksomheden eller gjort noget de sidste års tid, men derimod kun taget nogle kunder i ny og næ. 

Det er en enkelmand

Ja jeg giver dig også ret, men havde brug for at høre det fra andre også

Ja planen er også at starte selv, og det tror jeg også det ender med

Men Tusind tak for dit input 

Fra Kolding
Tilmeldt 4. Jan 12
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 08:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det er umiddelbart også min tanke, men da jeg er helt ny i det her, så er det rart at få andre øjne på det her

Jeg tænker også at varelageret er pengene værd, men syntes stadig også det er mange penge. 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12653
Skrevet kl. 09:11
Hvor mange stjerner giver du? :

gani85:
Jeg tænker også at varelageret er pengene værd, men syntes stadig også det er mange penge. 

Har du fået noget dokumentation på værdien af varelageret?   Har du set varelageret? 

Fra Kolding
Tilmeldt 4. Jan 12
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 09:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej det har jeg desværre ikke. Men jeg vil lige høre personen ad, om der foreligger noget 

Tilmeldt 13. Jul 13
Indlæg ialt: 507
Skrevet kl. 12:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Det som kan  være værd at betale for er delt varelager samt dels forhandlerretten af hard-to-get varemærker.

Hvis sidstnævnte har værdi, så bør det kontrolleres at disse er aktive.

Et ældre website og produktfoto representerer næppe nogen værdi.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1958
Fra  Vipindi Skrevet kl. 12:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

gani85:
Det er en enkelmand

Vær opmærksom p sat du ikke kan købe en enkeltmandsvirksomhed (og han kan ikke sælge den), den er tilknyttet der person der har den.

Du kan købe aktiverne, eller dele af dem, ud af hans virksomhed - hvilket også gør det lettere for dig at se hvad du køber, specielt i dette tilfælde hvor der kan være alt muligt "skrammel" gemt i virksomheden.

Så overvej om der er nogle aktiver, som varelager, kundelister, serviceaftaler eller andet du ønsker at købe og giv så et bud på det.

Når det er beløb i den størrelse du nævner, så få en advokat med forstand på selskabsret og aktivoverdragelse med i forløbet, det kan spare dig for rigtigt mange penge og efterfølgende ærgelser.

/Brian

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 14:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:
500.000 DKK. lyder helt absurt, at du skal give 500.000 DKK når sælger ikke kan dokumentere om der er tale om en sund forretning. Ingen bank eller seriøs invester vil kaste penge i sådan et projekt.

Enig med Ravn

gani85:

eg ved ikke den helt præcise grundlag, men personen nævnte at grundet sygdom, så har personen ikke rigtig kørt virksomheden eller gjort noget de sidste års tid, men derimod kun taget nogle kunder i ny og næ. 

Det er en enkelmand

Ja jeg giver dig også ret, men havde brug for at høre det fra andre også

Ja planen er også at starte selv, og det tror jeg også det ender med

Her burde du selv stå af. "Ikke rigtig kørt virksomheden"?. Hvad overtager du af ting, der vælter ud af skabet?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)