Jeg har flere gode idéer til websites, som jeg mener kan generere en del trafik. Men det store spørgsmål er, hvorvidt denne trafik kan omsættes til kontanter. Er det muligt at tjene penge alene på reklamer (Google AdSense mm.) - eller skal man have brugerbetaling ind over? Hvad siger jeres erfaring? |
Jeg har et website (ren information ingen salg eller e-commerce) der dog henvender sig til et internationalt publikum. Jeg benytter Adsense, Kontera til kontekstuel reklame - og så benytter jeg et par affiliate partnere, som også giver lidt.
Så hvis det er informationer du har - så er det en god metode. Hvis du derimod tilbyde en eller anden form for service - så er brugerbetaling mere relevant. Enten one-shot, en service de skal bruge her og nu - eller et abonnement, hvis det er noget de har behov for løbende. Men skal ikke undervurdere et abonnement på et international website, har kan få dollars gange mange brugere bliver til mange penge.
Men det gælder også om, at ramme en eller flere gode nicher, som også er populære. Et website med 1000 besøg om ugen er ikke noget værd - andet end det sjov man har med at drive det. :-)
MVh Anders