Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er der penge i websites?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 12. Mar 08
Indlæg ialt: 155
Fra  Loco Media Skrevet kl. 10:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har flere gode idéer til websites, som jeg mener kan generere en del trafik.

Men det store spørgsmål er, hvorvidt denne trafik kan omsættes til kontanter.

Er det muligt at tjene penge alene på reklamer (Google AdSense mm.) - eller skal man have brugerbetaling ind over?

Hvad siger jeres erfaring?

Fra Roskilde
Tilmeldt 20. Dec 06
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 11:34

Jeg har et website (ren information ingen salg eller e-commerce) der dog henvender sig til et internationalt publikum. Jeg benytter Adsense, Kontera til kontekstuel reklame - og så benytter jeg et par affiliate partnere, som også giver lidt.

Så hvis det er informationer du har - så er det en god metode. Hvis du derimod tilbyde en eller anden form for service - så er brugerbetaling mere relevant. Enten one-shot, en service de skal bruge her og nu - eller et abonnement, hvis det er noget de har behov for løbende. Men skal ikke undervurdere et abonnement på et international website, har kan få dollars gange mange brugere bliver til mange penge.

Men det gælder også om, at ramme en eller flere gode nicher, som også er populære. Et website med 1000 besøg om ugen er ikke noget værd - andet end det sjov man har med at drive det. :-)

MVh Anders 

Mvh Anders Ingeman Rasmussen Open Source Alternative - www.osalt.com

Tilmeldt 1. May 07
Indlæg ialt: 313
Skrevet kl. 11:37

Selvfølgelig er der lidt få ører og kroner ved salg af bannerplads og adsense på et velbesøgt website. Men du skal have enormt mange besøgende hvis du skal leve at sitet. Det er altid en god ide at udtænke alternative måder at tjene penge på et site, f.eks brugerbetaling som du selv nævner.

Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 1453
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 23:49
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:48

Der er bestemt penge i at drive en hjemmeside, men det kommer selvfølgelig an på om du kan få brugerne ind på din side. Men som nævt kig på AdSense og affiliate marketing og lav en kombination af de to. Mht affiliate marketing er det vigtigt at du vælger nogle programmer som passer til din målgruppe.  

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)