Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan får man kapital ind i et selskab uden det ændre ved ejerskabsforholdet.

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 20:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Christian:
Hvordan forholder det sig og kommer jeg ikke bare til at betale eks. 25% ekstra for min del??

Jeg tror, at I alle tre skal have lagt et Holding ind over. Og I skal holde tungen liii i munden vedrørende både skat og moms. Hvis de andre/firmaet/dit holding køber noget af dig, er det selvfølgelig en indtægt for dig, men samtidig en udgift for den anden. Er begge momsregistreret, går dén del lige op. Jeg havde god gavn af min revisor, da jeg skulle omdanne til Holding og ApS'er, også med kringlede spørgsmål. Læg en PB, så kan du få inf på ham.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hans Stokholm Kjer:

Du spørger til den kreative løsning, og så må de kreative jo på banen.
Så plejer John at have en god grund til at løsningen ikke virker, men jeg forsøger alligevel.

Selskabet kan vel starte med at købe rettighederne til ideen af dig for 150.000 kr.
Derefter skyder I hver 150.000 kr. ind i selskabet.

Argh - der bliver nok noget skattehalløj ud af det?

Hans

Jep han vil være skattepligtig af indtægten for rettigheder ved salg til selskabet og jo så "kun" have 90.000 or whatever at skyde ind efter skatten. Inden selskabet kan købe dem, så skal det jo ligesom være stiftet og have disse 150.000 kr at købe for Stick out tongue


Jeg tror løsningen går via forskellige aktieklasser hvor de andre betaler overkurs for aktier med mindre stemmeret - men fra start skal der jo i alle fald lidte (småpenge) indskydes i stiftelse, mindst 1/3 af de 40 t = de ca 13.333 - det kan trådstarter gøre og de andre køber så aktier til en overkurs  x 10 f.eks med 10 gange så lille stemmeret mm for 133.000 hver - men det skal nu via en dygtig jurist, for der er meget ejeraftale i det her, som kan få minen til at eksplodere senere, hvis ikke alt er 100% afstemt - og faktisk skal hver part bruge hver sin advokat og ikke en fælles til den slags - 

Der skal også ses på, om selskabets ejendomsret til rettigheder for 150.000 har en ægte gang på jord, eller dækker over fejl optimistisk vurdering - og bare parternes enighed men formelt set ikke dækker over en virkelig værdi på 150.000 (og lige så slemt hvis den dækker over noget der er mere værd for så skulle det være skattegrundlaget)

Jeg forstår ønske om at kende kreative løsninger selv, men det er opgave for - ikke bare en tilfældig jurist, men en med speciale i den type konstruktioner (eller et af de store revisionshuse)



vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 28. Dec 18
Indlæg ialt: 155
Skrevet kl. 07:59
Hvor mange stjerner giver du? :

De to andre kan også låne dig penge privat hvorefter I hver især indskyder lige meget. Så kan I altid diskutere hvordan du skal kompenseres for idéen senere.

Fra Hanstholm
Tilmeldt 21. Oct 14
Indlæg ialt: 14
Fra  Octomar Aps Skrevet kl. 12:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak til alle for jeres indspark, det var ikke forgæves at gå herind og søge sparring. Tak.

Tilmeldt 14. Apr 21
Indlæg ialt: 76
Skrevet kl. 17:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Lige nøjagtig. Det ville være det nemmeste👍
Side 2 ud af 2 (15 indlæg)