Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

helt grøn med ønske om at starte selvstændigt

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. May 21
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 14:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Herinde

Det er mit første indlæg herinde og jeg håber virkelig der er nogle herinde som har mod på at hjælpe mig lidt på vej med det jeg tænker og de ''blokeringer'' som jeg har at kæmpe med :)

Jeg har et brændende ønske om at tage springet ud som selvstændig.
Jeg har en hjemmeside, facebookside samt en instagram som jeg arbejder på.
min hjemmeside er stort set færdig - facebookside og instagram er kørende.

Min idé er at jeg gerne vil have en spirituel webshop med håb om senere hen at åbne en fysisk butik men dette kræver omsætning som jeg ikke har endnu ( samt en god lokation samt andre krav) Jeg har det meste indkøbt indtil videre af det som jeg vil sælge (sælger lidt lige nu). derudover vil jeg gerne lave youtubevideoer. Det som jeg vil har jeg ikke set på det danske marked - så derfor vil jeg gerne give dette et skud.

Jeg har en masse skrevet ned, med fremtidige planer og mål - jeg føler jeg har en ret god tråd at følge.

Nu til det som holder mig tilbage...

* Når jeg registrerer mig som selvstændig (enkelmandsvirksomhed) hører der jo regnskab med. Lige nu har jeg opsat et ark hvor jeg skriver faktura ud - og i hånden har jeg skrevet varelager ned, indkøbspris, fragt, told, fasteudgifter, fortjeneste samt salgspris. Alt dette er vel noget der på en eller anden måde skal indberrets ? - når man som jeg er nu er helt grøn vil det nemmeste så være at få en til at ordne det økonimiske for mig ? Jeg har selv prøvet at kigge lidt på regnskabsprogrammer men syntes det er en jungle at finde ud af.

* Jeg skal jo også have løn? hvordan holder man styr på dette? er det noget nogle kan hjælpe med eller ? hvordan fungerer det?

* Min største hæmsko er jo nok mig selv - jeg er ikke typen der bare springer ud i ting uden at tænke ( måske overtænke) alt igennem. Hvordan får man lige modet til at sige '' nu gør jeg det?''

Jeg har læst en masse på nettet omkring det at starte op og fundet forskellige guides til hvad man skal tage højde for osv.
Jeg har lige nu et fuldtidsarbejde og kan mærke at det fungerer ikke med den tid som jeg gerne vil lægge i det her. jeg har simpelthen ikke tiden til at arbejde ved siden af - hvis jeg gerne vil nå og gøre de ting som jeg stiler efter. - jeg startede det hele ud imens jeg var arbejdsløs og der havde jeg jo alverdens tid ( næsten - familien skulle også have tid). men på den første måned hvor jeg have lanceret facebook og instagram havde jeg 6 salg - men nu hvor jeg har fuldtidsjob som tager alt min tid har jeg ingen salg og nærmest alt er gået i stå - jeg føler det er nu jeg skal redde den tid hvor jeg har været inaktiv for ellers tror jeg bare det glider ud i sandet.

Jeg vil nok allerhelst høre fra dem/jer som også er startet ud helt grøn - hvad gjorde i, fik i hjælp og evt. af hvem? kan i anbefale noget læsestof eller en person som kan hjælpe mig mere på vej ? Alle råd og guldkorn modtages med kyshånd!

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 17:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mama.

Det er nogle iderige overvejelser, du gør dig. Hvis du mener, at det kan løbe rundt, er det bare med at komme over stepperne.

Hvis du kunne bruge mindre tid på det og så samtidig prøve at gå ned i tid på dit arbejde, kunne det måske være vejen frem i starten.

Bogholderi og årsregnskab er ikke så dyrt, som man kunne forestille sig. Det virker som om, at det er nu, at du skal i gang med et regnskabsprogram. Du lader til at have styr på det, så det vil ikke tage dig lang tid at komme i gang.
Med lidt opstartshjælpe ville du endda kunne bogføre selv, medmindre du heller vil bruge tid på din virksomhed.

Jeg kan allerede nu give dig det råd at registrere dig bagud i tid (aller maks 6 måneder), så du kan udgiftsføre (=fradrage) de udgifter, du har haft indtil nu.


Du skriver ikke, om du har familiære forpligtelser, for det kunne måske holde én tilbage, men som jeg hører det, ville jeg springe ud i det. Du har en god idé og du virker motiveret.

Du har allerede læst meget, men måske kan du blive inspireret her:
https://johnhannover.blogspot.com/2016/09/selvstndig-ja-af-jrgen-kirkegaard.html 

Læg en besked, hvis jeg skal hjælpe dig ud over stepperne.

Under alle omstændigheder vil jeg ønske dig god vind, uanset hvad du vælger.

Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1161
Skrevet kl. 17:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Du behøver ikke hjælp til bogholderi.

Det kan du klare selv, det er min mening. Og det er bare nemt!

Man får ikke løn i enkeltmandsvirksomhed. Alle dine indtægter vil blive samlet (hos Skat), og du vil blive afregnet hvert år, som indtil nu.

Skriv gerne en PM til mig, jeg skal nok hjælpe dig gratis med alt det basale.

DET ER IKKE KOMPLICERET.

Fra Aarhus
Tilmeldt 8. Apr 22
Indlæg ialt: 4
Fra  SMUKHÅRNU Skrevet kl. 12:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 3 person
Hejsa! Jeg kan se at dette indlæg er af ældre dato. Jeg håber for dig, at du sprang ud som selvstændig. Sikke en fantastisk og læreringsværdig eventyr det er. Jeg vil blot gøre dig opmærksom på, at jeg skaber håndlavede krystal hårsmykker med en spirituel og holistisk tilgang. Jeg er åben for samarbejdsaftale vedr: salg af hårsmykkerne i andre butikker.

De bedste hilsner
Anastazja, SMUKHÅRNU
smukhaarnu.dk
Side 1 ud af 1 (4 indlæg)