Er der nogle der har gode/dårlige erfaringer med eksterne mailservices? Vi har traditionelt fået hjemmesiden til at sende gennem domænets Gmail-konti, men er begyndt at opleve at mails ikke når frem. Har prøvet at skifte til Sendgrid (Essentials konto-niveau med shared IP pool), men det virker til at være endnu ringere end vores Gmail-setup. Hvad gør andre for at sikre at mails kommer frem? Dedikeret IP hos en ekstern mail-service? Egen mail-server? Noget tredje? Indtil videre er den eneste løsning som jeg kan se en dedikeret IP, men det kræver også ca. 1.000 mails om dagen for at holde IP'en "varm" hos modtagerne iflg. Sendgrid. Og der er vi ikke helt endnu...
Vi benytter postmarkapp.com til godt 10.000 transaction mails pr. måned. Har benyttet dem i flere år, det spiller 100% - vi kører bare med shared IP.
Obs. på at du skal op på rigtig mange mails førend det giver mening med egen dedicated IP, for at den IP optjener "trust".
Vh
Henrik
Tak for input alle.... SPF og DKIM er sat op og kører fint... Gmail blokerer os en gang i mellem, de er ikke fan af smtp login der ikke er Oauth drevet... Sendgrid har desværre IP-ranges som er banned hos flere mail-providers, heriblandt gmail og hotmail... pænt kritisk! Undersøgte en af deres IP'er, og den havde været blokeret 67 ud af de sidste 80 dage.
Prøver pt. Mailgun, og det ser ud til at virke... men ikke lige så godt interface som Sendgrid desværre.
Jeg tillader mig at svare på denne tråd med information om et ny produkt på markedet. Selvom tråden er lidt gammel, så tror jeg at budskabet kan være relevant nu alligevel.
Der er tale om Mandaa EUmail, som er udviklet, hosted og supporteret i EU og 100% GDPR compliant.
Sendgrid, Mailgun, Postmarkapp, Sendinblue er gode produkter på hver sin måde, men hvis GDPR er vigtigt så mener vi at EUmail er en bedre løsning til transaktionelle emails.