Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål vedr. indskud i APS

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Jul 18
Indlæg ialt: 208
Skrevet kl. 14:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Lige et hurtigt spørgsmål:

Hvis man opretter et APS og fx. indskyder 1 million kroner privat. Virksomheden laver første år et overskud på 2 millioner. Man betaler derefter 22% i virksomhedsskat og har nu 1,56 millioner stående.

Kan man da trække den ene million ud igen skattefrit som man har skudt ind? Såfremt der naturligvis stadigvæk er værdi for min. 50.000?

Pft.

RoomForMore.dk | Boligindretning, plakater, knager, spejle, borde, stole, tæpper, puder - kort sagt alt til boligindretningen | RoomForMore.dk

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 14:51
Hvor mange stjerner giver du? :

RoomForMore.dk:

Hej Amino'er

Lige et hurtigt spørgsmål:

Hvis man opretter et APS og fx. indskyder 1 million kroner privat. Virksomheden laver første år et overskud på 2 millioner. Man betaler derefter 22% i virksomhedsskat og har nu 1,56 millioner stående.

Kan man da trække den ene million ud igen skattefrit som man har skudt ind? Såfremt der naturligvis stadigvæk er værdi for min. 50.000?

Pft.

Du blander tingene lidt sammen! indskud i et ApS har som udgangspunkt intet med resultatdisponering at gøre.

 

Indskud sker enten som egenkapital eller i form af lån. Du kan som udgangspunkt kun få din ene million ud "skattefrit" hvis det er et lån.

Hvad selskabet har af overskud er i sig selv irrelevant, men der skal selvfølgelig være likvider til (på forsvarlig vis) at tilbagebetale lånet.

Tilmeldt 29. Jul 18
Indlæg ialt: 208
Skrevet kl. 15:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper

Tak for svar. :)

Så hvis jeg fx. har 1.050.000 stående privat, og jeg ønsker at indskyde det i et APS (fx med henblik på køb af udlejningsbolig, hvor jeg skal finansiere fx. 1 million i udb). 

Kan jeg da indskyde de 50.000, og dernæst låne en million af mig selv privat - som jeg derefter kan trække ud igen "skattefrit"?.

Hvis man tager ovenstående eksempel som udgangspunkt med et overskud på 2 millioner. Så ville jeg kunne trække en million ud via "afbetaling på lån"?

Pft.

RoomForMore.dk | Boligindretning, plakater, knager, spejle, borde, stole, tæpper, puder - kort sagt alt til boligindretningen | RoomForMore.dk

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 15:17
Hvor mange stjerner giver du? :

RoomForMore.dk:

Så hvis jeg fx. har 1.050.000 stående privat, og jeg ønsker at indskyde det i et APS (fx med henblik på køb af udlejningsbolig, hvor jeg skal finansiere fx. 1 million i udb). 

Kan jeg da indskyde de 50.000, og dernæst låne en million af mig selv privat - som jeg derefter kan trække ud igen "skattefrit"?.

Ja, selve lånet kan trækkes ud skattefrit.

 

Du skal dog lige være obs på at lånet skal renteberegnes, så der kommer en "lille" skatteregning. 

RoomForMore.dk:

Hvis man tager ovenstående eksempel som udgangspunkt med et overskud på 2 millioner. Så ville jeg kunne trække en million ud via "afbetaling på lån"?

Pft.

Umiddelbart ja - det kræver selvfølgelig at overskuddet ikke står bundet i tilgodehavender eller andre aktiver eller er reserveret til betaling af anden gæld.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)