Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til start af virksomhed

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Apr 21
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 19:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle,

Jeg er begyndt at sælge e-Bøger online, og regner med at komme op på over de 50.000 kr/året inden for 1 års tid.

1. Giver det mest mening for mig at starte en PMV eller en EMV?

Da jeg er igang med at læse og modtager derfor SU, kommer jeg allerede op på SU fribeløbet med mit studiejob.

2. Er det muligt at jeg kan sætte pengene jeg tjene på e-Bøger ind på en erhvervskonto, så at de ikke tæller som personlig indkomst?

Håber at det giver mening og at i har mulighed for at hjælpe.

På forhånd mange tak!

Tilmeldt 30. Jun 14
Indlæg ialt: 121
Skrevet kl. 20:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Sæt pengene ind på en ratepension i stedet for, så tæller de ikke med i din årsindkomst.

Du får SU for at dygtiggøre dig på en uddannelse. Så koncentrer dig om at studere og du har også dit fritidsarbejde.

så kan du gå amok når du er færdig Med at studere. Tag det som et hobbyprojekt indtil videre, som du kan bygge videre på senere.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:33
Hvor mange stjerner giver du? :

1 - PMV duer ikke hvis du har forventning om over 50.000 kr da du SKAL registrere så snart du har det = senest ved ca 4000 kr per måned normalt
2 - Du kan bruge VSO - eller stifte ApS (kræver lidt penge og flere regler) og skal så givet bruge hjælp til regnskab i VSO og her beskattes du aconto med 22% af det du ikke hæver - og det du ikke hæver tæller så ikke med i SU beregning - helt som det ikke gør hvis du driver det i ApS form

Hvilken konto man bruger er som udgangspunkt ikke spørgsmålet - det er det regnskabsmæssige resultat der tæller men med CVR skal du have en erhvervskonto normalt 

Salg af bøger er momspligtigt-  forfatterhonorar du modtager fra andre - er ikke

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)