Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Investor kontrakt

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Apr 12
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 10:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er blevet tilbudt at blive investor i en virksomhed, hvor jeg får ejerandel på 10%, men jeg vil jo helst at jeg som investor ikke skal dække omkostninger, hvis virksomheden giver underskud eller går konkurs, men kun får del i overskuddet hvis det går godt?

Er der nogle der har en kontrakt man kan se? eller lignende?

Eller har et godt råd til formulering?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46441
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ikke noget du skal bruge noget der minder om standard kontrakt til. Du har SÅ mange overvejelse du skal igennem med en jurist - ellers ender det meget let helt galt

Investerer betyder det, at du køber dig ind med en ejerandel i et selskab og det giver ret til udbytte i forhold til ejerandel og ikke risiko for at være med i tab  ud over dine egne penge. Du kan bare ikke styre OM der dels er overskud, dels besluttes om udbytte og så får du jo ingen ting, ud over måske en vis værdi.

ALternativt kan du låne dem penge, men så har du ikke andel  men skal tilbagebetales under de vilkår i kan blive enige om

En sådan kontrakt inkl, ejeraftale - hvad hvis du vil ud (hvis de driver selskabet elendigt med underskud eller svindel - eller de vil have dig ud mm, vil ikke bare være 1 stk A 4 men noget der koster lidt at udarbejde helt specifikt ud fra dine - og dem du investerer hos - ønsker

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. May 18
Indlæg ialt: 554
Fra  Multi-Regnskab ApS Skrevet kl. 23:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Meget enig med John. Der skal laves en ejeraftale

F.eks. her

https://www.legaldesk.dk/dokumenter-erhverv/diverse-aftaler/ejeraftale

Alternativt så kender du måske nogen der har gjort noget tilsvarende og har en relevant tekst liggende.

Og udover det skal du nok sætte dig ind i begreber som overdragelsesaftale, ejerbog, nominelle ejerandele og registrering af reelle ejere.

vh

Steffen

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)