Er ny her, og har et praktisk spørgsmål. Jeg ejer en virksomhed (drift) gennem mit holdingselskab. Jeg har kontanter på min holding konto, men venter stadig på at banken får snøvlet sig færdig med oprettelse af konto til mit driftselskab. Så længe jeg ikke har en konto til driftselsskabet er jeg låst på mange af de aktiviteter jeg gerne vil igangsætte. Så mit spørgsmål er: - Kan jeg lave udlæg fra mit holdingselskab til aktiviteter i driftselskabet? Og er det muligt for holdigselskabet at eftergive den evenutelle gæld så man er fri for at skulle betale det tilbage til sig selv igen? - Alternativt, kan man tilbagebetale gæld med aktiver i stedet for kontanter? Mvh Tuna |
du kan lade holding lægge ud hvis det er helt kortvarigt - men ellers skal du lave et lånebevis og drift skal betale markedsrente til holding (hvis ikke får det skat af renteindtægt det ikke modtog uden drift har fradraget)
Du kan ikke lade være med at betale tilbage - andet end lade lånet stå
Du kan ikke betale med aktiver til holding umiddelbart nej
Nogen gange skal man lige trække vejret ordentligt igennem og måske vente til alt er på plads. Jeg kan ikke helt forstå hvordan holding kan have penge på sin bankkonto, hvis det har brugt pengene til at stifte drift, for så skulle de 40 t (gætter jeg på) jo være på en klientkonto der tilhører drift og ikke holding)
vh John Hannover