Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms ved trekantshandel

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 12. Oct 17
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 10:39
Hvor mange stjerner giver du? :

God morgen

Jeg har et lille spørgsmål, men kunne ikke finde noget svar på Skat/Google...

Vi er en virksomhed med VAT nummer (CVR). Normalt hvis vi køber varer fra de andre virksomheder i EU, betaler vi ikke VAT (ikke VAT på deres fakturaer). 

Men nu har vi lige købt fra en virksomhed i Polen, og varer skal bilve leveret til den anden virksomhed også i Polen. Derfor har vores leverandør i Polen lagt VAT på fakturaen (fordi varer aldrig ud af Polen).

Men kan vi få de VAT retur? (momsrefusion eller hvordan - ved jeg ikke rigtigt...)

Mange tak på forhånd..

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12856
Skrevet kl. 11:10

Det er helt korrekt at der opkræves  moms fra den polske leverandør, da varen ikke forlader Polen ( hvilket altid er et krav) - I kan ikke få den moms retur.

I øvrigt tvivler jeg på at i overhoved kan sælge på lovlig vis, til en kunde i Polen, da det vil kræve at i er moms reg. i Polen.

Kravene til en trekantshandel ikke i øvrigt ikke opfyldt

• Varerne er sendt direkte fra en momsregistreret virksomhed i ét EU-land til en momsregistreret varemodtager i et andet EU-land.
  • Du har ved købet oplyst din virksomheds momsnummer i Danmark til leverandøren.
  • Du ikke er momsregistreret i modtagerlandet.
  • Sælgeren er momsregistreret i afsenderlandet.
  • Køberen (varemodtageren) er momsregistreret i modtagerlandet.

Fra Aalborg
Tilmeldt 12. Oct 17
Skrevet kl. 11:17

Jeg er også lidt i tvivl... 

Men i den trekandtshandel er vi mellemhandler ? 

Betingelse er:

• Varerne er sendt direkte fra en momsregistreret virksomhed i ét EU-land til en momsregistreret varemodtager i et andet EU-land.
  • Du har ved købet oplyst din virksomheds momsnummer i Danmark til leverandøren.

Vores leverandør (sælger) er momsregistreret i Polen.

Vores køber er også registreret i Polen. 

Jeg har fundet den der fra Skat (eneste dif er Tyskland og Frankrig er 2 lande... ) 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:19

Ravn:

Det er helt korrekt at der opkræves  moms fra den polske leverandør, da varen ikke forlader Polen ( hvilket altid er et krav) - I kan ikke få den moms retur.

I øvrigt tvivler jeg på at i overhoved kan sælge på lovlig vis, til en kunde i Polen, da det vil kræve at i er moms reg. i Polen

Enig i korrekt moms som I ikke kan få refunderet - også samme ?? til om det I gør er lovligt - Kunden i Polen vil I så fakturere - måske uden moms (reverse charge) hvis denne er momsregistreret - det er i alle fald så eneste mulighed og der skal prisen jo så baserer sig på jeres samlede udgift som er inkl polsk moms - men jeg tror ikke metoden er lovlig - at sende fra polsk moms reg til polsk modtager uden regning - men med regning til jer - som ville fungere i trekantshandel men ikke her - vor det ikke er en trekant, så jeg vil mene Ravn er spot on

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 11:33

TN:

Jeg er også lidt i tvivl... 

Men i den trekandtshandel er vi mellemhandler ? 

Betingelse er:

Vores leverandør (sælger) er momsregistreret i Polen.

Vores køber er også registreret i Polen. 

Jeg har fundet den der fra Skat (eneste dif er Tyskland og Frankrig er 2 lande... ) 

Der er desværre ikke noget at være i tvivl om - reglerne om bestemmelse af leveringssted (og dermed ret til fradrag samt omvendt betalingspligt) er helt klare.

En vare skal krydse en landegrænse og det gør den ikke i dit eksempel.

Enten skal du momsregistreres i Polen, hvormed du kan være mellemled eller skal du fakturere provision og lade de to polske virksomheder handle med hinanden.

Fra Aalborg
Tilmeldt 12. Oct 17
Skrevet kl. 11:41

Tak for jeres svar. 

Jeg bliver meget klogere nu. Tjek lige hvad vi skal gøre...

Have en god dag. 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)