God morgen Jeg har et lille spørgsmål, men kunne ikke finde noget svar på Skat/Google... Vi er en virksomhed med VAT nummer (CVR). Normalt hvis vi køber varer fra de andre virksomheder i EU, betaler vi ikke VAT (ikke VAT på deres fakturaer). Men nu har vi lige købt fra en virksomhed i Polen, og varer skal bilve leveret til den anden virksomhed også i Polen. Derfor har vores leverandør i Polen lagt VAT på fakturaen (fordi varer aldrig ud af Polen). Men kan vi få de VAT retur? (momsrefusion eller hvordan - ved jeg ikke rigtigt...) Mange tak på forhånd.. |
Det er helt korrekt at der opkræves moms fra den polske leverandør, da varen ikke forlader Polen ( hvilket altid er et krav) - I kan ikke få den moms retur.
I øvrigt tvivler jeg på at i overhoved kan sælge på lovlig vis, til en kunde i Polen, da det vil kræve at i er moms reg. i Polen.
Kravene til en trekantshandel ikke i øvrigt ikke opfyldt
- Varerne er sendt direkte fra en momsregistreret virksomhed i ét EU-land til en momsregistreret varemodtager i et andet EU-land.
- Du har ved købet oplyst din virksomheds momsnummer i Danmark til leverandøren.
- Du ikke er momsregistreret i modtagerlandet.
- Sælgeren er momsregistreret i afsenderlandet.
- Køberen (varemodtageren) er momsregistreret i modtagerlandet.