Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Holdingselskab årsregnskab

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Mar 21
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 22:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej forum

Jeg har et holdingselskab H, der ejer 100 pct. af datterselskabet D, og jeg skal nu indberette regnskabet for H til SKAT.

H blev stiftet med en selskabskapital på 40.000 kr., som blev anvendt som indskud i D. Der er ingen aktiviteter i H ud over ejerskabet af D, dvs. der er ingen indtægter eller udgifter i H, og der er ikke udloddet udbytte fra D til H.

Resultatet i D blev negativt med 27.000 kr., og selvangivelsen er håndteret ift. SKAT. Men hvordan håndterer jeg det urealiserede tab på 27.000 kr., som H har på D? Skal mine aktiver i H anføres til 13.000 kr., og tilsvarende nedskrives egenkapitalen med 27.000 kr. til 13.000 kr.? Skal der udarbejdes en resultatopgørelse for H?

På forhånd mange tak for jeres hjælp/svar.

Hilsen Arne
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Usædvanligt at holding ikke har udgifter-  du har jo normalt altid lovpligtig arbejdsskadeforsikring til direktøren uanset oms. og løn /(bod +5000 for at mangle) og ofte også en vis omkostning til bankkonto for selskabet

Du har jo tvungen sambeskatning mellem H og D med 100% ejerskab - men H har ikke som sådan et urealiset tab - men et resultat fra datterselskab (og så kan værdien opgøres - normalt efter - som jeg husker - 3 metoder, nemlig Kostpris, dagsværdi eller indre værdis metode

Ja der skal være fuld årsrapport for både drift og holding og selvangivelse med sambeskatning som baserer sig på H og D´s regnskaber og deres årsrapport

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 31. Aug 20
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 09:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Ift. forsikring. Holdingselskabets CVR-nummer kan typisk tilkobles samme police som drift, så jeg tænker, at trådstarter nok har været ude i sådan en løsning.

Tilmeldt 27. May 18
Indlæg ialt: 554
Fra  Multi-Regnskab ApS Skrevet kl. 09:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Arne

Jeg tror at der er lidt formelle krav omkring dine to selskaber du lige skal have helt styr på.

Du kan evt. starte på www.multiregnskab.dk hvor du (gratis selvfølgelig) kan få lavet en 20 siders guide der gennemgår en hel del ting omkring dit holding.

Der skal ikke mindst indsendes en årsrapport for dit holding og med den ejerandel dit holding har, må du ikke bruge reglerne om "mikrovirksomhed" der ellers gør årsrapporten lidt simplere.

Som John skriver, så skal dine selskaber sambeskattes og hvis du allerede har indsendt selvangivelse for dit drift, så ville jeg foreslå dig at høre skat om og hvordan der kan rettes op på tingene.

Og generelt så er det lidt "modigt" at kaste sig ud i årsrapport, selvangivelser m.v. for drift+holding helt på egen hånd hvis ikke man har lidt erfaring at trække på. Jeg har stor forståelse for ønsket om at holde omkostningerne nede, men der er måder at få hjælp på.

vh Steffen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:34
Hvor mange stjerner giver du? :

psa97:

Hej John

Ift. forsikring. Holdingselskabets CVR-nummer kan typisk tilkobles samme police som drift, så jeg tænker, at trådstarter nok har været ude i sådan en løsning.

dit gæt er så godt som mit - men enig i de ofte kommer på samme

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)