Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forsikring ved papegøjeplader

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Mar 21
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 20:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej med jer kloge hoveder :)

Jeg har en enkeltmands virksomhed, som et lille bi job, ved siden af mit faste 30 timers job.
Det går udemærket og jeg har 30-40 timer ugentligt ved min lille belægningsvirksomhed.

Jeg kører derfor med papegøjeplader på bilen, og udfylder selvfølgelig kørebog.
I forbindelse med at jeg har købt ny bil, er jeg ved at indhente forsikringstilbud på den. og jeg spurgte så hvordan jeg var dækket ved min bil forsikring, når jeg brugte den i firmaet.

Svaret var, at de ikke dækkede hvis bilen blev brugt erhvervsmæssigt overhovedet, men det er jo stadig min private bil jeg benytter selvom det er i firma regi.
Forsikringsmanden spurgte så om jeg lavede lejekontrakt når jeg benyttede den i firmaet, og det gør jeg selvfølgelig ikke, da jeg ikke mener der er tale om udlejning.
Men hvad skal jeg egentlig kalde det, når nuu jeg snakker med de næste forsikringsfolk og de spørger om det samme?

Hvad har i andre gjort?
Har i både en privat bil forsikring og en erhvervs bil forsikring? Det burde jo ikke være nødvendigt, når det er en privat bil, eller hvad?

Dbh Claus
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Wandborgbelægning:
Forsikringsmanden spurgte så om jeg lavede lejekontrakt når jeg benyttede den i firmaet, og det gør jeg selvfølgelig ikke, da jeg ikke mener der er tale om udlejning
du har fat i en forsikringsmand der ikke kender regler for papegøjeplade biler. NEJ man lejer ikke - man ejer den privat og betaler en privatbenyttelsesafgift om får så statens takst efter kørebog og tilmed momsfradrag for driften, som tak for at have betalt moms ved købet

Find en forsikringsmand der kender til papegøjeplade biler - de fleste accepterer det som helt alm privatejet - men det kan måske godt være lidt forskelligt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 22. Mar 21
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 21:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej John.
Mange tak for svar.

Jeg havde håbet at de vidste noget om det, når det var ved FDM forsikring.
Kanske jeg skal prøve at tale med ham igen, og forelægge ham hvad du her har skrevet.
Tilmeldt 22. Mar 21
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 20:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej John
Jeg har igen forsøgt at tale med FDM om det,men de vil ikke forsikre en bil der bruges erhvervsmæssigt.

Jeg synes de virker mærkeligt, når nu det er en privat bil der er betalt fuld moms af osv.

Men jeg må vel prøve nogen andre.
Må nok indrømme jeg havde troet at lige netop FDM ville vide det
Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 08:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder da helt vanvittigt. Vi er da mange, der har bil med papegøjeplader i en enkeltmandsvirksomhed og som har den forsikret helt normalt i sit forsikringsselskab.

Prøv at skrive ind til FDM's juridiske afdeling og høre om de er enige i deres sælgers betragtning.

Hvis ja, - glem alt om FDM

Hvis nej kan det jo godt være, at de vil være taknemmelige for at kunne opdatere deres medarbejder om sagens rigtige sammenhæng.

Tilmeldt 22. Mar 21
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 08:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Birte.
Det var en god ide, det vil jeg prøve.

Har fået en pris fra et andet selskab, som var helt og aldeles "ligeglade" med om det var halv privat og halv erhverv.
Hvilket jo blot gør jeg undre mig endnu mere.

Vh Claus.
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)