Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Attesterede/Underskrevne årsregnskab eller ej?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Feb 19
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 02:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg har i midt 2019 oprettet en lille enkeltmandsvirksomhed og det er stadig under udviklingen og jeg står selv for det hele.
Jeg har været i tvivl omkring årsregnskab - håber I kan hjælpe mig med det... på forhånd tak...

I 2019 var der ingen økonomisk aktivitet - derfor ingen regnskab.

I 2020 var der kun udgifter til fx kontor, hjemmesider osv. - laver selv regnskab/bogføring - ikke mere end 15 bilag.

Spørgsmål: Der er ikke krav til at årsregnskab skal attesteres eller noget lign.,vel?


DBH.

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 12:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Altså, der skal jo bare foreligge et regnskab for hvert år. Og principielt uanset om der er aktivitet eller ej.

Dit regnskab skal kunne udleveres til Skat på et hvilket som helst tidspunkt, hvis de skulle bede om det.

Men der er ingen krav til revisor/bogholder-attestation.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46447
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Amerie072:

2019 var der ingen økonomisk aktivitet - derfor ingen regnskab.

I 2020 var der kun udgifter til fx kontor, hjemmesider osv. - laver selv regnskab/bogføring - ikke mere end 15 bilag.

Spørgsmål: Der er ikke krav til at årsregnskab skal attesteres eller noget lign.,vel


Der skal jo for 2020 udfyldes oplysninger til den personlige årsopgørelse, baseret på 2019 resultatet - også selv om det er 0 hele vejen, og det baseres så på et regnskab der jo så vil være ret så tomt, men jo skal findes

Der er ikke krav til attest - blot bogføringsloven er opfyldt - men du skal have regnskabet og du skal, uanset 0 for 2019 helt klart udfylde udvidet selvangivelse - som angivet her - selv om det måtte være 0, ellers kan du få en bod http://johnhannover.blogspot.dk/2014/03/UdvidetSelvangivelse.html 

vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Feb 19
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 16:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for svaret Big Smile

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)