Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kompensation for selvstændige national nedlukning (2 forskellige firmaer og CVR nr.)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Jan 08
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 17:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har i januar 2021 talt med Hotline  til Kundecenter Vedr. hjælpepakker og oplyst at jeg har to forskellige virksomheder (IVS og enkeltmandsvirksomhed) som begge er påvirket af national nedlukning 9/12.20-28/2.21. Her fik jeg oplyst at jeg kunne søge på begge CVR nr. men har så i Marts, da jeg skulle søge om kompensation igen været i kontakt med Kundecenter Vedr. hjælpepakker og her sagde personen at jeg kun måtte søge på ét CVR nr. 

Nogen der ved hvad er korrekt?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan ikke se andet end, at du kan søge per CVR i de fleste ordninger - men ikke for kompensation freelancer hvor det er din egen løn du søger kompenseret

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. Feb 18
Indlæg ialt: 373
Fra  Lillebælt Revision Statsaut. Revisionsanpartsselskab Skrevet kl. 13:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

På indberet.virk.dk skriver Erhvervsstyrelsen i Spørgsmål/svar til kompensationsordningen følgende:

Du har mulighed for at søge kompensation på flere CVR-numre, men du kan ikke modtage kompensation i flere virksomheder for den samme periode. Dette gælder også, selvom dit kompensationsbeløb er under det maksimalt mulige kompensationsbeløb for perioden. Hvis du ejer flere virksomheder, skal du derfor vælge i hvilken virksomhed, du ønsker at søge kompensation. Bemærk, at du som minimum skal eje 25 % af den virksomhed, du søger kompensation i.

Du kan derfor kun søge om kompensation for enten dit IVS eller din enkeltmandsvirksomhed. Du vælger selv, hvilken af virksomhederne du søger for. Husk at regne efter, hvilken giver den højeste kompensations.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Ole Lynge Andersen:

På indberet.virk.dk skriver Erhvervsstyrelsen i Spørgsmål/svar til kompensationsordningen følgende:

Du har mulighed for at søge kompensation på flere CVR-numre, men du kan ikke modtage kompensation i flere virksomheder for den samme periode. Dette gælder også, selvom dit kompensationsbeløb er under det maksimalt mulige kompensationsbeløb for perioden. Hvis du ejer flere virksomheder, skal du derfor vælge i hvilken virksomhed, du ønsker at søge kompensation. Bemærk, at du som minimum skal eje 25 % af den virksomhed, du søger kompensation i.

Du kan derfor kun søge om kompensation for enten dit IVS eller din enkeltmandsvirksomhed. Du vælger selv, hvilken af virksomhederne du søger for. Husk at regne efter, hvilken giver den højeste kompensations.

er du sikker på det gælder andet end kompensation for selvstændige/freelancer ordningen - men ikke f-eks faste omk og lønkompensation? De 25% som mindste andel i kravet peger også den vej synes jeg.

Det ville i alle fald give fornuft da det jo er til ejerens løn i princip - modsat lønkompensation og faste omk. men jeg har ikke haft tid at nørde i det og kan, som I mit første svar ikke se, hvilken ordning der spørges til. Jeg er ikke endnu overbevist om, at der ikke kan søges ex faste omk og lønkompensation per CVR uanset ejerform (da ejerløn jo ikke indgår i disse heller)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. Feb 18
Indlæg ialt: 373
Fra  Lillebælt Revision Statsaut. Revisionsanpartsselskab Skrevet kl. 10:11
Hvor mange stjerner giver du? :

John, jeg tog det som en selvfølge at spørgsmålet handler om kompensationsordningen for selvstændige, ud fra overskriften på spørgsmålet.

Vi er helt enige om, at både lønkompensation og faste omkostninger dækkes per CVR-nr.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)