Hej Jeg overvejer at supplere med salg af fysiske produkter og selvfølgelig skal der så tillige være en webshop. Jeg har en del bekymringer som holder mig tilbage: 1. For nu at sige det som det er så er jeg ved at skide i bukserne af skræk over hvordan man håndtere retur og klager, ved fysiske produkter. En ting jeg har lært i denne verden er at når det kommer til penge kan man ikke stole på nogen. Folk kan finde på vildeste røverhistorier lige inden reklamationsretten ophøre, selvom de selv har ødelagt produktet, hvordan gennemskuer man om kunden har rent mel i posen i forhold til reklamation og krav? For nogen er det ligefrem en sport. Hvordan sikre man fornuftige aftaler der i forhold til leverandører at de erstatter så man ikke kommer i klemme? 2. Hvordan fungere dropshipping, hvad er jeres erfaringer? Hvis en kunden skal sende noget tilbage, som er sendt fra Kina, men købt på min danske side? Det kan man da ikke byde dem? 3. Ser mange webshops med op til et helt års returret, personlig forsøger jeg at undgå den slags webshops, køber jeg og betaler for nyt, så skal det sgu være nyt.
|
Jeg er selv i samme proces, så jeg kan ikke endnu bidrage med erfaringer, men ifølge den nye EU lovgivning som kom for nogle år siden, kan jeg forstå, at hvis en kunde returnerer et produkt, som er i stykker, dvs ikke kan sælges til anden kunde, så skal kunden ikke have penge retur.
Jeg synes her på amino at overraskende få folk beklager sig over gener fra returvarer, - det lader til at det er et ret lille segment af forbrugere, som er besværlige(?)
Hvis en kunde kommer til at ødelægge en vare, men så hævder, at den var ødelagt ved ankomst, for så at kunne få penge tilbage, - i den situation, skal kunden så ikke have anmeldt fejlen allerede ved ankomst?