Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål i forbindelse med arv

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Eidsvoll
Tilmeldt 13. Jun 12
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 10:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hvis din faster ikke var gift, og heller ikke har børn, og forældrene måske heller ikke lever længer, er du i følge norsk arvelov næste i rækken - anderledes hun (din faster) har testamenteret det hele til nogen andre. Det finder du ud af på mødet, vil jeg tro.

Her er lidt læsestof:

Norsk arvelov:

https://lovdata.no/dokument/NLO/lov/1972-03-03-5

En artikkel der omhandlier lige præcis en død faster uden mand eller børn:

https://dinside.dagbladet.no/okonomi/dette-skal-til-for-a-arve-ei-gammel-tante/69522789

Tilmeldt 21. Feb 17
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 12:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak til jer alle!

 

Er der ellers noget jeg skal forberede mig for at spørge eller evt. svar til deres spørgsmål? ville det være en ide at tale med en advokat eller skal jeg bare "møde op" og lytte til hvad der bliver sagt

 

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 17:25
Hvor mange stjerner giver du? :

mra_:
Er der ellers noget jeg skal


Du skal absolut opdatere tråden herinde.
Vi er mange, der sidder med popcorn og venter på, at clifhangeren udløses.

Held og lykke.

Hans

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:57
Hvor mange stjerner giver du? :

mra_:

Tusind tak til jer alle!

 

Er der ellers noget jeg skal forberede mig for at spørge eller evt. svar til deres spørgsmål? ville det være en ide at tale med en advokat eller skal jeg bare "møde op" og lytte til hvad der bliver sagt

 

jeg ville ikke ofre advokat før du ved det er nødvendigt - og hvis - så skal det være en norsk formentlig.

Kan du evt sætte seancen på højttaler så du kan optage det på en ipad eller computer mens du har det i telefonen (besværligt/umuligt at optage på visse telefoner) så du har til at kunne gennemlytte senere og - evt lade en norsk advokat (med norsk arvelov og norsk sprog) lytte igennem

Sig til dem hvis du ikke forstår sproget - og få først og fremmest afklaret, om DU er arveberettet til nogen form for tvangsarv og så en evt ca værdi OG hvad DU så nu skal foretage dig rent praktisk - og få alle kontaktpunkter til skifteret og evt bobestyrer

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)