Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Medarbejdende ægtefælle.. igen..

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Skærbæk
Tilmeldt 16. May 12
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 16:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

 Har læst en del om dette emner med krav til timer, dagpenge osv.. men kan ikke rigtig se hvordan beskatning foregår. Hvis jeg overfører ex 200.000 til min hustru, skal hun så betale skat af dette beløb over hendes "skat" eller betaler jeg dette som jeg plejer? 

Og kan heller ikke finde ud af om hun skal "oprettes" nogen steder eller om det bare kører automatisk hvis jeg indberetter de på selvangivelsen?

Og får hun så beskæftigelses / jobfradrag ?

Håber i kan hjælpe mig :o)

Mvh Bjarne

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Ideen med medarbejdende hustru er dels - at hun jo så SKAL være medarbejdende og ikke bare noget i gør fordi det er sjovt, og ja - så skal hun angive og beskattes af sin andel og ja - på samme måde som du har beskæftigelsesfradrag af overskuddet, får hun for det for sin del af overskuddet. Det er ikke noget du ikke har i dag, så det ændrer ikke noget, hvis ikke du er i topskat OG din hustru faktisk er medarbejdende.

Hun skal krydse af som du har gjort, for at have startet virksomhed og så udfylde udvidet selvangivelse.

Det vil kunne påvirke dagpengeret  men så kan hun udtræde - og det kan blive et issue ved evt skilsmisse - se evt https://johnhannover.blogspot.com/2020/01/medarbejdene-gteflle-personlig.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Skærbæk
Tilmeldt 16. May 12
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 06:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for det. Så det vil sige hun betaler b skat rater hver mdr ligesom mig.? For en go ordens skyld arbejder hun ca 20 timer hver uge hos mig og grunden til jeg spørger er for at spare topskat 😊

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 08:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Bjarne:

Tak for det. Så det vil sige hun betaler b skat rater hver mdr ligesom mig.? 

Hvis hun foretager en forskudsregistrering på indtægten som I påtænker at overføre fra din virksomhed til hende, så vil der blive lavet et skattekort med b-skatterater (rater m.m. er selvfølgelig afhængig af hendes øvrige skattemæssige forhold)

Bjarne:
For en go ordens skyld arbejder hun ca 20 timer hver uge hos mig og grunden til jeg spørger er for at spare topskat 😊

Bare lige en påmindelse! Husk nu at hun rent faktisk skal arbejde for "lidt" for virksomheden - ikke bare proforma.

Jeg siger det ikke fordi jeg mistænker dig, men det er bare set tidligere at man udelukkende bruger det som en skattefinte.

Fra Skærbæk
Tilmeldt 16. May 12
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 11:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svarene 😊👍

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)