Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Konvertibelt Gældsbrev

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Mar 21
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 14:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa,

Hvis mit ApS er stiftet med 50.000 kr. i anpartskapital (50 anparter a 1.000 kr.) og anpartskapitalen fortsat er 50.000 kr. hvad noterer jeg så i gældsbrevet i forhold til hvis jeg vil etablere et konvertibelt gældsbrev hvor jeg låner selskabet 250.000 kr. mod at kunne konvertere lånet til anparter, når jeg ønsker dette?

Hvilken kurs konverteres lånet og til og til hvilken pris pr aktie á hvilken pris?

/S



Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 14:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Søren.2021:
Hejsa,

Hvis mit ApS er stiftet med 50.000 kr. i anpartskapital (50 anparter a 1.000 kr.) og anpartskapitalen fortsat er 50.000 kr. hvad noterer jeg så i gældsbrevet i forhold til hvis jeg vil etablere et konvertibelt gældsbrev hvor jeg låner selskabet 250.000 kr. mod at kunne konvertere lånet til anparter, når jeg ønsker dette?

Hvilken kurs konverteres lånet og til og til hvilken pris pr aktie á hvilken pris?

/S

Få en revisor eller jurist til at lave det formelle - der er alt for mange faldgrubber i at gøre det selv. Alternativt, kunne man købe sig til skabelonen og lave det selv.

 

Er du i forvejen eneejer eller? det er afgørende for fastsættelse af kurs, lånevilkår, forrentning, løbetid m.m.

 

Husk i øvrigt formalia omkring GF og vedtægter samt (ikke mindst) anmeldelse til E&S

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 15:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Vil bare lige sige jeg mener at man skal registrere sit konvertible gældsbrev hos Erhvervsstyrelsen eller Skat for at det er gyldigt.

Mht det praktiske tror jeg også det er en god ide at få en rådgiver indover som har erfaring med det.

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 15:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

J0rgen:

Vil bare lige sige jeg mener at man skal registrere sit konvertible gældsbrev hos Erhvervsstyrelsen eller Skat for at det er gyldigt.

Det er ikke et eller! Man skal registrere et konvertibelt gældsbrev hos Erhvervsstyrelsen, ikke hos Skat. Skat kigger netop hos Erhvervsstyrelsen om et konvertibelt gældsbrev er korrekt registreret.

Tilmeldt 15. Feb 18
Indlæg ialt: 373
Fra  Lillebælt Revision Statsaut. Revisionsanpartsselskab Skrevet kl. 23:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis du ikke får registreret det konvertible gældsbrev korrekt i vedtægterne og anmeldt til Erhvervsstyrelsen, så vil konsekvensen være, at SKAT ikke anerkender det som et gyldigt konvertibelt gældsbrev, og dermed vil du heller ikke få skattemæssigt fradrag, hvis du ender med at få et tab på det.

Du skal i øvrigt være opmærksom på, at der blev lavet en ret træls lovændring for et års tid siden, som kan medføre at du bliver beskattet af en fiktiv værdistigning ved indfrielse af det konvertible gældsbrev, hvis selskabet i mellemtiden er steget i værdi.

https://www.bdo.dk/da-dk/faglig-info/depechen/depechen-artikler-2020/konvertible-obligationer-er-pludselig-blevet-farlige

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:06
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)