Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan får man kørselsgodtgørelse i enkeltmandsvirksomhed

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Mar 21
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej med jer, jeg har lige et spørgsmål om hvordan kørselsgodtgørelse fungerer i en enkeltmandsvirksomhed og hvordan får man udbetalt kørselsgodtgørelse i en enkeltmandsvirksomhed. Er det noget som skal have med i regnskabet eller er det noget som man skal indberette til skat

På forhånd tak
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46613
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:07

Du behøver ikke have det i regnskabet. Du fører nøje kørebog og når du så angiver din skat, så trækker du beløbet fra dit overskud til skat og gemmer regnskab og kørebog sammen
https://johnhannover.blogspot.com/2019/03/krsel-i-egen-bil-fradrag.html 
Vil du have noget udbetalt, så kan du jo altid gøre det via mellemregning som ikke påvirker resultat - du må altid hæve som du vil i personlig virksomhed Overvej letlæst e-bog eller paperback som tager dig hele vejen rundt om personlig virksomhed https://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/personligvirksomhed.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 12. Mar 21
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 08:21
Mange tak for svar

Er det så, sådan at jeg skal tage hvor meget jeg har kørt og gange med satsen for kørselsgodtgørelse og det beløb kan jeg så trække fra i mit regnskab eller har jeg forstået rigtigt?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46613
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:32

OliverM9345:
Mange tak for svar

Er det så, sådan at jeg skal tage hvor meget jeg har kørt og gange med satsen for kørselsgodtgørelse og det beløb kan jeg så trække fra i mit regnskab eller har jeg forstået rigtigt?

korrekt  og gemme kørebog som skal være meget nøje ført med km stand og alt sammen med regnskabet i 5 år

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)