Jeg skal til at starte virksomhed og har i den forbindelse allerede købt nogle ting under min opsigelsesperiode. Men kan jeg efterfølgende trække de ting fra i virksomheden når der de egentlig er købt før virksomheden eksisterer? Foreløbig er det kontorstol, skrivebord mm som også har været nyttig mens vi arbejder hjemme. Måske falder det ind under hjemmearbejdsplads? Men der er andre småting, jeg skal have nyanskaffet og spørgsmålet er, om jeg kan købe nu og lade kvitteringer indgå i regnskabet når virksomheden er oprettet? thanks jackyjoy |
Sådan noget som en kontorstol og alm skrivebord, vil du ikke som udgangspunkt have fradrag for, med mindre de står i et rum der ene og alene anvendes til firmabrug og som udgangspunkt ikke indeholder private sager og er gennemgang til andre rum der skal benyttes. Det vil i alle fald være forventet, at noget sådan jo så i høj grad også benyttes privat
Ellers kan du her læse om reglerne http://johnhannover.blogspot.dk/2014/01/aktiverogvareridenstiftelse.html
vh John Hannover