Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forsinkelse af lejlighed (Projektkøb)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Mar 21
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 09:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Min kæreste og jeg har købt en lejlighed (projektsalg) i Brøndby Kommune. Lejligheden skulle være klar til overdragelse 1/8-2021. Men nu ser er denne dato rykket til april/maj 2022. Vi har i mellemtiden solgt den lejlighed vi bor i, som skal overtages af køber 1. september 2021.
Det vil sige, at vi ikke har noget sted at bo i mellemtiden.

Mit spørgsmål er om vi har nogle rettigheder i form af, at få hjælp til at finde en bolig af selskabet?

I kontrakten står der at man under visse forsinkelser er berettiget til en dagbod på 750 kr inkl. moms, pr hverdag (uden weekend). Men maksimalt 30.000. Umiddelbart synes jeg at 30.000 er en sølle erstatning, da det nærmest kun dækker depositum og en måneds husleje i en almen lejebolig.

- Lige nu betaler vi for en andelsbolig, hvor pengene jo blandt af går til at betale lånet af, og på den måde havner i "lommen" på os igen, hvis vi skal ud og finde en lejebolig i 9-10 måneder, så vil det være penge ud af vinduet ift.husleje.

Findes der noget lovgivning omkring dette, er der noget hjælp at hente for en køber, eller er dette risikoen ved projektkøb, og man derfor må bide i det sure æble?

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 29. Feb 16
Indlæg ialt: 315
Fra  Andelsbolig.nu Skrevet kl. 09:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej BO2 det er en ærgerlig situation du er kommet i. 

Jeg havde ikke taget kontrakten uden at få ændret betingelserne omkring forsinkelse.

Jeg kender en der købte projektlejlighed, og her var lejligheden 10  kvm mindre end aftalt. Sælger ville ikke nedskrive købesummen tilsvarende. Køber endte med en retssag, som han vandt.

Min anbefaling er at du kontakter sælger og beder sælger om forslag til en løsning, også fordi du har solgt din lejlighed, og har en aftale om indflytning 1.8.2021. 

Den anden mulighed er at antage en advokat, men hans honorar kan let løbe op i de 30.000 som du får som erstatning. 

Den sidste mulighed er at du søger i retssager omkring samme emne, her kan du måske finde retsafgørelser. 

Rådgivning, vejledning og sparring til andelsboligkøbere og andelsboligforeninger - Klaus Folmann

Tilmeldt 10. Mar 21
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 09:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for et godt svar 😊
Side 1 ud af 1 (3 indlæg)