Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Enkeltmansvirksomhed moms/skat når man ikke er "Merchant of Record"

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Nov 19
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 22:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg har et enkeltmandsvirksomhed, og den betalingsplatform jeg bruger har på det seneste udviklet et nyt commerce system, der betyder at de bliver "Merchant of Record" for alle betalinger. 

Derfor er jeg usikker på hvordan jeg skal forholde mig til dette ift. til min enkeltmandsvirksomheds skat og moms. Momsen skal jo betales af "Merchant of Record", derfor som jeg forstår det, betyder det at jeg ikke længere skal betale moms selv - og det gør platformen i stedet for. Vil dette så også betyde, at jeg ikke kan trække udgifter fra i moms? Og skal jeg overhovedet være registreret som en virksomhed I dette tilfælde?

Hvis der er nogle kloge hoveder som kan hjælpe med dette, ville det være meget rart!

Venlig hilsen

Mathias

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis MOC står for salget til slutkunden - så må du vel sælge til dem - og være momspligtig af dit salg til dem
Du forærer dem vil ikke produktet - så du må få en andel der må svare til din salgspris til dem, og den må være momspligtig - til enten uden for EU uden moms - inden for reverse charge - DK med dansk moms
Andet kan jeg ikke udlede af dit spørgsmål

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 29. Nov 19
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 22:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er en platform (Tebex), som fungerer meget lignende andre platforme som f.eks. Patreon/Google Play Store.

Sådan som jeg læser det på deres opslag står der, at man giver licens til platformen "Tebex" til at sælge mine produkter, og de bliver derfor betragtet som forhandleren "Merchant of Record". Og derfor opkræver og betaler de al moms på mine vegne til de relevante skattemyndigheder. 

Men ved bare ikke, hvordan det vil foregå ift. danske regler. 

Der er lidt information om det her:

docs.tebex.io/store/tebex-checkout/vat

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan stadigt ikke se andet end at de betaler moms (da ikke skat) af DERES salg til kunderne, og så må du jo sælge til dem - om ikke andet sælge din licens til dem og det vil være momspligtig - men igen vil selve momsen handle om uden for EU, Eu eller DK - hvor TEBEX driver virksomheden fra

De tager sig af moms til slutkunden - så du har KUN salg af licens til dem - momspligtig og så naturligvis skatten af dit overskud

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)