Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan finder man en "bobestyrer"

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Mar 07
Indlæg ialt: 467
Skrevet kl. 20:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Halløj

Jeg har en drøm, der omhandler at finde en mindre gård at drive et fritids/deltidslandbrug fra. Ikke nemt i mit område. Men landbruget står jo generelt ud for stor udskiftning. Driver en smule jord i min mors navn fra mit fødested. Bor der ikke selv. Nå, men det er ikke så meget det, som det skal handle om. Mange gårde i landbruget bliver solgt uden at komme offentligt til salg. Jeg holder derfor øje med lokalavisen for evt. annoncer, heri også dødsannoncer. Så sidste uge så jeg et navn der sagde mig noget var død, kun 59 år gammel, og ganske rigtig fandt jeg ud af han har haft ejet 2 landbrugsejendomme. Et mindre husmandssted, som er hans fødehjem, og så en lidt større gård, hvorpå han boede. Husmandsstedet antager jeg er lejet ud. I Tinglysning står der nu bare "Boet efter xxxx" på begge ejendomme. Jorden fra begge ejendomme er forpagtet ud ved jeg. 

Mit spørgsmål er så, hvis man godt kunne tænke sig at give et bud på det lille husmandssted på 5-6 ha, hvordan gør man så? Kan man finde en bobestyrer og hvornår skal sådan en være udpeget? Sender man et brev til adressen og stiler til "boet efter". Eller hvad gør man? Kunne godt forestille mig at  pludselig er det solgt fordi andre har gjort noget aktivt. Men jeg ville da om ikke andet gerne forsøge med et bud. Men er jo svært hvis den slet ikke kommer offentlig til salg. 

Så kan man nogle steder slå en officiel bobestyrer op? eller hvis det går direkte til familie i privat skifte, så er det ikke offentlig tilgængeligt? 

Underskrivere af dødsannoncen er hans søster, og hendes mand, samt afdødes (og søsterens) mor. Har jeg fundet ud af. Men at dø i en alder af kun 59, så er det jo ikke sikkert det er ventet. Så er også lidt tøvende ved at henvende mig til familien så hurtigt, det skulle jo nødig virke fornærmende. 

Eller kunne et alternativt være at henvende sig til diverse lokale ejendomsmæglere, at hvis i hører om den specifikke ejendom kommer til salg, må i godt tænke på mig? 

Ja lidt løse tanker herfra, som jeg godt kunne tænke mig nogle andres input på hvordan man evt. griber det an, uden at virke stødende i sådan en situation. 

MVH
Hans

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 20:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

HansPedersen:
Så kan man nogle steder slå en officiel bobestyrer op

I Statstidende. 

Under dødsboer kan du finde alle relevante oplysninger vedr. boet.

https://www.statstidende.dk/

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 29. Feb 16
Indlæg ialt: 315
Fra  Andelsbolig.nu Skrevet kl. 09:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan også forsøge at kontakte skifteretten, det er dem der behandler boet og udpeger en bobestyrer.

Jeg ved ikke hvor meget skifteretten må oplyse til dig. Ring og spørg.

Andelsbolig.nu

Rådgivning, vejledning og sparring til andelsboligkøbere og andelsboligforeninger - Klaus Folmann

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)