Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hæve sænkeskrivebord - nogen gode råd?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Odense C
Tilmeldt 3. Mar 21
Indlæg ialt: 10
Fra  Nordic Ergo Skrevet kl. 15:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Jeg har overvejet at udskifte mit skrivebord med et der kan hæve og sænkes, da jeg gerne vil kunne stå op og arbejde.

Nogen der har erfaring med hæve sænkeskriveborde, som kan gøre mig klogere på hvad man skal være opmærksom på?

På forhånd tak :)

Med venlig hilsen,
Emil
Fra Et eller andet sted i Danmark
Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 925
Fra  Computernørden What The Hack ApS | Computernørden ApS Skrevet kl. 16:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tænker at du nok skal vælge et skrivebord der er vandret, står i vatter, og er en del større end en tændstik-æske. Men ellers har jeg ikke meget nyttigt at bidrage.

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 18:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Emil_Skovsbo:
Jeg har overvejet at udskifte mit skrivebord med et der kan hæve og sænkes, da jeg gerne vil kunne stå op og arbejde.

Der er masser af muligheder:

https://www.kontorstole.nu/brugte-haeve-saenkeborde/4758-haeve-saenkebord-i-div-modeller.html?gclid=EAIaIQobChMInqz9mNeU7wIVQemyCh2wSgLPEAYYASABEgKiEfD_BwE

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Indlæg ialt: 2315
Fra  PITOT Watches Skrevet kl. 20:05
Hvor mange stjerner giver du? :

du kan også lige overveje denne løsning, men meget bedre at stå op og arbejde, kan varmt anbefales!

https://harmonidesk.com/

Aviator ure inspireret af kampfly - pitotwatches.com

Fra København
Tilmeldt 20. Dec 11
Indlæg ialt: 82
Fra  Office2go Skrevet kl. 15:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Emil 

Jeg ved ikke om du har fået svar på dit spg - men er noget generelt om hævesænkeborde

Stel: Findes ofte med både en eller to motorer.

Borde med en motor har typisk en løfteevne på 80 kg og et bord med to motorer det dobbelte. (husk at bordpladen typisk vejer 25 kg og dette skal trækkes fra). Så hvis du kun har en bærbar pc og telefon på bordet er et bord med en motor tilstrækkeligt. Og en bord med en motor stel er billigere end et med to.

Søjlerne på stellet er normalt i 2 eller 3 led, hvilket har en betydning for højdevandringen. Stel med to led passer normalt til personer fra 160 –195 cm høje, hvilket normalt er rigeligt. Stel med 2 led stel er billigere end stel med 3 led så her kan der være penge at spare.


Det er vigtigt, at bordet ikke har en tværstang i knæhøjde. Du vil støde knæet ind i den og det er irriterende. Det er typisk billige borde der har dette for at øge stabiliteten. For at undgå knæ problemet er der nogle producenter der rykker søjlerne tilbage, hvilket ikke er hensigtsmæssigt, da det ødelægger symmetrien og balancen i bordet. Vælg et bord som vist på billedet med søjlerne midt på bordet og ingen generende tværstang i knæhøjde.


Pris: En godt kvalitets hævesænkebord skal kunne findes til kr. 2100 –3500 + moms

Bordplader: Findes i mange forskellige str. og overflader. Under 140 cm er normalt ikke hensigtsmæssigt for et skrivebord. Hvilken man skal vælge er en smags sag.


Decor laminat bordplade:Den billigste pladetype. Typisk en spånplade med lige kanter. Har en meget stærk overflade, der tåler næsten alt. Den er nem at holde ren, og kan vaskes af md alle typer rengøringsmidler. Kan dog give lidt genskær fra en skrivebordslampe.


Laminat bordplade:Typisk en MDF plade med faset (skrå) kanter, og er pænere med en mere elegant overflade end Decor laminatpladen. Kan rengøres med alle rengøringsmidler og har en meget stærk overflade. Ulempen med laminatplader er, at de kan give noget genskær fra skrivebordslampen.


Nano laminat bordplade:NanoLaminat skrivebordsplade er en luxusbordplade med nogle helt specielle egenskaber. Pladen har en super lækker overflade, der er blød at røre ved og samtidig helt glat.Vi mener, at dette klart er den lækreste bordplade på markedet!Her får du en laminatpladens gode egenskaber og samtidig undgår de dårlige. Er dog dyrere end laminatpladen.

Finer træ bordplade: Dette er en MDF plade med et tyndt træ lag på toppen og efterfølgende lakeret. Pladen giver et minimalt genskær fra skrivebordslampen og pladen kan rengøres med alle rengøringsmidler. Ulempen med en finerplade er, at de miljøvenlige lakker man bruger i dag, er “bløde” hvilket gør den modtagelige overfor stød og ridser.


Linoleum bordplade: Dette er en super lækker MDF bordplade med en blød overflade, der altid er rar at røre ved. Den giver ingen genskær fra skrivebordslampen. Ulempen ved en linoleumsbordplade er, at den ikke tåler skrappe rengøringsmidler. Endelig er en linoleumsplade ikke så stærk, som en laminatplade.


Pris: En god kvalitetsplade skal kunne findes til kr. 500 -1.500 kr. + moms

Håber at dette hjælper - ellers kan du se mere her https://www.office2go.dk/produkter/skriveborde/ 

Mvh Jacob Holm

Office2go

Fra Odense C
Tilmeldt 3. Mar 21
Indlæg ialt: 10
Fra  Nordic Ergo Skrevet kl. 11:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Mange tak for svar :)
Fra Odense C
Tilmeldt 3. Mar 21
Indlæg ialt: 10
Fra  Nordic Ergo Skrevet kl. 11:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Super, det vil jeg lige kigge nærmere på :)
Fra Odense C
Tilmeldt 3. Mar 21
Indlæg ialt: 10
Fra  Nordic Ergo Skrevet kl. 11:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Mange tak for svar. Det må jeg lige undersøge nærmere. :)
Side 1 ud af 1 (8 indlæg)