Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Iværksætter - valg af bank

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 2. Mar 21
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 11:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Kære Jer

Jeg er ved at starte en enkeltmandsvirksomhed (på virksomhedsordningen).

Jeg har talt med min egen bank omkring mulighederne for erhverskonto.
Jeg er selvfølgelig interesseret i så billig en løsning som muligt, da jeg ikke ønsker for mange faste udgifter inden jeg har indtægter.
Den løsning jeg har fået tilbudt koster nogle penge hver mdr.

Når jeg ser mig lidt omkring ser det ikke billigere ud i andre banker.

Jeg kan læse at der ikke er lovkrav om erhvervskonto, men anvendelse af privatkonto kan være udfordrende at få godkendt af banken.

Hvad gør i andre iværksættere?
Hvilke løsninger har i?
Fra Aarhus C
Tilmeldt 31. Jan 12
Indlæg ialt: 405
Fra  Bleep Films Eberhard IVS Skrevet kl. 12:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg var både privatkunde og erhvervskunde i Nordea. Det var en rigtig dårlig oplevelse, hvor alle mine 6 virksomhedskonti fra en den ene dag til den anden blev sat på en form for "Premium" abonnement uden at jeg blev underrettet. Ingen forklaring, undskyldning eller refusion. 

Derefter skiftede jeg til Sparekassen Kronjylland, og det har jeg aldrig fortrudt.

Co-Founder & CEO @EasyPoker

Tilmeldt 2. Mar 21
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 12:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Tobias; hvor omkostningstung er det erhvervsmæssige del du har fået i Sparekassen?
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 12:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Forvent ikke at du kan få en erhvervskontor i en anden bank, uden  også flytter din private konto til banken.  

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Staten blander sig ikke i om du blander økonomi i enkeltmands - privat og firma og derfor ikke i hvilken bankform bare CVR er tilknyttet. Det er ikke fra staten stillingtagen til have banker skal eller må

Samme stat har givet meget hårde krav om KYC og Hvidvask indgangskontrol som har betydet mere end 5000 ekstra ansatte i banker og ingen bank med fornuft, ønsker at skulle have kontrol og KYC med konti hvor privat og erhverv er blandet

Regn derfor med krav om erhvervskonto - og ofte, at du skal tage det private med over i samme bank. Regn også med at du ikke altid kan bruge andres priser, da mange måske har haft konto i flere år - måske stadigt har sammenblandet - og har fået det gratis og ikke endnu betaler, ligesom mange banker har forskel i pris på kernekunder og mindre kunder

Læs evt https://johnhannover.blogspot.dk/2018/01/lidt-om-bankers-priser.html med lidt priser som jeg kender dem og alternativ banker - inkl. udland som jeg dog ikke finder voldsomt velfungerende

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aarhus C
Tilmeldt 31. Jan 12
Indlæg ialt: 405
Fra  Bleep Films Eberhard IVS Skrevet kl. 16:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Lokallykke:
hvor omkostningstung er det erhvervsmæssige

Officielt koster det vidst 1000 kr. i oprettelse (men det kan umiddelbart godt forhandles) og så 250 kr. per kvartal. Det er for administration og en lovpligtig forsikring. 

Co-Founder & CEO @EasyPoker

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Tobias Eberhard:

Lokallykke:
hvor omkostningstung er det erhvervsmæssige

Officielt koster det vidst 1000 kr. i oprettelse (men det kan umiddelbart godt forhandles) og så 250 kr. per kvartal. Det er for administration og en lovpligtig forsikring. 

der er ikke nogen lovpligtig forsikring i bankens engagement - netbanksforsikring er ikke lovpligtig i alle fald - men kan jo godt være fornuft

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Herlev
Tilmeldt 3. Mar 21
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 15:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,3 stjerner givet af 3 person
Jeg må på det kraftigste fraråde Danske Bank. I hvert fald, hvis du har planer om at få en konto i dette årti.

Se evt. beskrivelsen af det forløb, jeg selv er i gang med på 4. uge nu, i anden tråd på forummet her ;-) (kan desværre ikke linke til den)
Tilmeldt 2. Mar 21
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 23:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for jeres svar :)

Jeg kommer - vist - ikke udenom udgifterne. Det ville være fedt med en bank der tilbød noget mere målrettet iværksættere. Tiden er nok ikke til det.
Tilmeldt 2. Mar 21
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 23:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Det lyder ikke godt 😬
Side 1 ud af 2 (11 indlæg)