Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Momsopgørelse - Rubrik B - Varer indebrettes til "EU-salg uden moms"

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 31. Mar 16
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 09:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Jeg har stadig ikke 100% styr på mit regnskab og har brug for hjælp med momsopgørelse. Jeg betalte min moms i går for 2020 som så mange andre.

Her bemærker jeg at e-conomic har i min momsopgørelse et negativt beløb under "supplerende oplysninger" ved navn "Rubrik B - varer - indberettes til "EU-salg uden moms". Værdien af varesalg uden moms til andre EU-lande."

Det der er sket er at når jeg køber software r i f.eks USA eller Indonesien, altså udenfor EU, så bogfører jeg et bilag under kontoen "Software, udenfor EU" som har momskode "UEUV".

Der er noget i den opstilling som jeg har misforstået, da det giver det negative tal under "Rubrik B" og som igen giver problemer i min moms indberettelse da dette negative tal kræver at jeg anfører noget længere oppe.

Hvad har jeg misforstået her, hvordan retter jeg 2020 til og hvordan skal jeg rigtigt gøre i fremtiden?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47174
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:21

Rubrik B er som du siger dit salg til momspligtige i EU - med reverse charge og har ikke med dit køb af software uden for EU at gøre
Rubrik B kræver, at der for salg til momspligtige i EU med reverse charge også er indberettet månedsvis på kundens vat nummer
Software køb uden for EU har ikke med B at gøre. 

Momskoden UEUV er netop varesalg i EU med reverse charge - IY25 er koden for Indkøb Ydelser 25% moms så du har gal momskode på den konto du bruger. Årets køb på den må derfor for 2020 modposteres så den konto går i 0 og så ind på konto med IY25. Jeg tror ikke det rækker at ændre momskode for den nu.

Det er mystisk at den har gal momskode tilknyttet - med mindre nogen har rodet med programmet

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 31. Mar 16
Skrevet kl. 10:26

Tak for svar John.

Fejlen må desværre placeres 100% på mine egne skuldre.

MVH

Tilmeldt 31. Mar 16
Skrevet kl. 10:27

Nu skriver du Indkøb Ydelser 25%. Hvis jeg køber et plugin i Vietnam, så er der vel ikke 25% moms på?

MVH

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47174
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:53

Jo skam - du skal angive både købsmoms i form af køb ydelser udenfor EU og - så samme beløb går på ydelseskøb uden for EU under salgsmomsen - så du betaler ikke og har ikke fradrag, men angiver det så skat har billede af din handel - f-eks forstår at du køber ind uden for EU

HVIS du ikke brugte ydelsen til momspligtig aktivitet - så skulle du KUN bogføre det som 25% under salgsmoms
Det er ikke anderledes end varer - hvis du som ex ikke momspligtigt firma køber ydelse uden for EU, så skal du momsregistreres og betale 25% moms på ydelsen - ganske som du skulle på en vare

Meget mere i http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/moms-ved-import.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)