Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Konkurs af enkeltmandsvirksomhed

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Nov 17
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 09:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen, håber det er den rigtige kategori  

Er der nogen som erfaring med konkurs af enkeltmandsvirksomhed

Det drejer sig om at jeg er blevet syg og derfor nød til at dreje nøglen som man siger. Jeg vil gerne gøre det hurtigt pga. som sagt sygdom. 

Der er dog gæld på min virksomhed. Jeg har huse og ville hører om de vil blive taget og solgt for at få den betalt ud? Vil lige sige at jeg ikke har noget imod det.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Forfatter1993:

Hej allesammen, håber det er den rigtige kategori  

Er der nogen som erfaring med konkurs af enkeltmandsvirksomhed? 

Det drejer sig om at jeg er blevet syg og derfor nød til at dreje nøglen som man siger. Jeg vil gerne gøre det hurtigt pga. som sagt sygdom. 

Der er dog gæld på min virksomhed. Jeg har huse og ville hører om de vil blive taget og solgt for at få den betalt ud? Vil lige sige at jeg ikke har noget imod det.

det afhænger af om kurator med fordel kan tage huse - om der er friværdi. Alt du har personligt indgår i en konkurs i enkeltmands - som er en personlig konkurs desværre. Kurator skal tage hvad denne kan, for at dække gælden

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 30. Nov 17
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 11:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar, John.

Der er ingen gæld på dem, så tænker det er en fordel? Jeg har kun huse de kan tage og nogle biler i firmaet, intet andet. Har selvfølgelig ikke noget imod at betale resten i afdrag. Gælden skal betales uanset hvad.

Hvis jeg vælger at melde konkurs med gæld hos SKAT, hvad for en situation kan jeg stå i? Kan jeg f.eks få hjælp ved kommunen ang. indtægt eller vil jeg ende med at stå på egne ben? Er der nogen som man kan kontakte som har forstand på sådan noget, så kan få at vide hvordan jeg kommer til stå?

Er lidt bange for at stå og ikke kan gøre og få noget som helst. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal ikke melde dig konkurs - det koster i sig selv sikkerhed på ca 40.000 til retten - Du må lade kreditorerne melde konkurs om de vil, men du kan meddele SKAT, at du har givet helt op og - at du absolut ikke kommer til at kunne betale dem, og bede dem komme med forslag.

https://earlywarning.dk/?gclid=Cj0KCQiA4feBBhC9ARIsABp_nbVh80meiSxHS14-fE0K5ajz0ueYIb401ZQXz01gfpDNOuBRWVZ84CEaAjoOEALw_wcB er early warning du kan kontakte for gennemgang

Personlig konkurs betyder at kurator vil gøre udlæg i værdier, inkl. biler og huse osv - så gælde kan blive betalt. Du vil ved en konkurs få ret til at beholde det som kræves for en helt alm hverdag (ikke at jeg husker hvor meget det er ) Kommunen, det offentlige kan ikke hjælpe på anden vis end via evt kontanthjælp efter de regler, og med evt genhusning hvis du endte med at blive sat ud af husene, men tag det ikke så langt endnu - 
Skattegæld og evt momsgæld er vanskelig ved gældssanering, som dog kan være en mulighed http://johnhannover.blogspot.dk/2013/02/gldssanering.html 

vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 30. Nov 17
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 17:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for hjælpen John. 

Det har gjort mig meget klogere, jeg vil se på de links og kigge på det hele. Tak igen.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)