Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor har i Pension?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Horsens
Tilmeldt 12. Aug 12
Indlæg ialt: 123
Fra  DataWise Skrevet kl. 07:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, 

Hvor har i Pension? 

Der hvor jeg har, spiller det ikke rigtigt, så jeg er nysgerig på hvad der ellers er, og hvor tilfredse i er. 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 29. Feb 16
Indlæg ialt: 315
Fra  Andelsbolig.nu Skrevet kl. 09:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har i PFA og Nykredit. PFA gav mig 1,8 % afkast igennem 00erne, hvor andre havde afkast på omkring 15%.

I Nykredit har jeg ratepension og aldersopsparing, hvor jeg selv investerer, der er til lave handelspriser, typisk 29 kr. for aktiehandel. Det kræver at du selv sætter dig ind i aktier. 

Rådgivning, vejledning og sparring til andelsboligkøbere og andelsboligforeninger - Klaus Folmann

Tilmeldt 13. Aug 20
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 09:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Nordnet.

De har et ratepensions produkt hvor de selv kan styre investeringen. Hvis du ikke ved en masse om investering er der nogle interessante FaceBook og Reddit grupper som giver nogle ret gode råd. Personligt kører jeg med indexfonde i norden (som er meget billige ved Nordnet) men der er stort set uendelige muligheder.

Nordnet har også nogle ret omfattende artikler om hvordan man selv styrer sin pension.

m

Tilmeldt 25. Feb 21
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 12:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Claus,

Jeg formoder du taler om din ratepension det er klart ofte mest fordelagtigt at lave en aftale med ens arbejdsgiver, hvis man arbjeder ved siden af sit iværksætteri
Derudover kan det give rigtig god mening at maksimere sine fradrag ved at også indbetale de 5.400 kr. årligt til ens aldersopsparing, da der ikke betales skat eller afgifter ved udbetaling af denne når man går på pension.

Jeg har skrevet kort om mine tanker om min pension her: https://www.mininvesteringsguide.dk/sadan-sparer-du-op-til-din-pension/ 

Dybest set hvis du ikke kan få forhandlet en god aftale vil Nordnet være en god mulighed, da du ikke betaler store gebyrer for unødvendigheder, men kræver samtidigt en lidt større "commitment" fra din side i form af at aktivt vælge hvilke produkter (ETF'er anbefales klart her). 

Held og lykke med det :-)

VH Anders

Fra Horsens
Tilmeldt 12. Aug 12
Indlæg ialt: 123
Fra  DataWise Skrevet kl. 13:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for jeres svar. 

Jeg har ikke arbejde ved siden af min virksomhed

Jeg har ved Danica nu, blandt andet pga af diverse forsikringer ved sygdom og død mm.  

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)