Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ApS 13 år

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Feb 21
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 20:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Allesammen

Har brug for hjælp og har nogle spørgsmål

Det er fordi at jeg er 13 år og vil gerne stifte et selskab har et kapital og har læst rigtig meget om det. Problemet er bare at der står mange steder at man skal være over 18 år og nogle steder at man kan få lov af statsforvaltningen når man er over 15 år. Men er der nogen mulighed for at starte et ApS som 13 årig? Måske i sin fars navn? Eller hvad? Og hvis man registrere det i en af sine forældres navn hvordan foregår det så med skat osv. og alle mulige andre ting?
Håber i kan hjælpe med mine spørgsmål.

Mvh
Tilmeldt 27. May 18
Indlæg ialt: 554
Fra  Multi-Regnskab ApS Skrevet kl. 23:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan ikke stifte et selskab (ApS), men en af dine forældre kan stifte selskabet, efterfølgende overdrage ejerskabet til dig, men forblive direktør.

Selskabet har sit eget mellemværende med Skat (sin egen selvangivelse).

Der er dog spørgsmål om dit arbejde for selskabet som jeg ikke kan svare på og der er diverse papir-arbejde i alt dette, så du skal nok regne med at skulle forbi en advokat/revisor.

Overordnet er det nok kun noget du skal gå videre med hvis du er rimelig sikker på indtægter i størrelsesordenen > 250.000 om året.

vh

Steffen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Dine forældre kan stifte ApS og sælge til dig - men skal have stemmeflertal via aktieklasser feks (uden udbytte ret måske) da du ikke kan stemme på generalforsamling før du er 18

En over 18 skal også være direktør - 
Der er en del pligter og omkostninger - arbejdsskadeforsikring både for forælderen som direktør uanset 0 løn og for dig som ansat + bankkonto mm

Skat er så kun selskabet  og kun jeres hvis I tager løn med skat indberettet (eller senere udbytte)

Forældreren får ikke som sådan andet skat men som nævnt pligterne og bod for mangler + kan ikke få a-kasse uden at skulle ud af selskabet

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)