Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Negativ virksomhedsskat - Fejl i årsrapporten?

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 28. Feb 21
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 09:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Det giver mere mening! Tak for det!

Der er stadig underskud i 2020 (dejlige covid-19).

Du skriver angående realisering af skatteaktivet. Så er det jeg kommer til at tænke, om man ikke altid burde tage udgangspunkt i at det kan realiseres. Jeg mener, man går vel altid efter at få overskud i den næste kommende år, og ønsker vel at det kan realiseres. Så burde man ikke altid lave det til et skatteaktiv?
Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 09:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Steffen Bering Jensen / www.multiregnskab.dk:

Jesper.... 

Er du ikke enig i at det her ser forkert ud? Enten burde "Skat af årets resultat" vel være +770 eller "Årets resultat" -4276 ?

Resultat før skat   -3.506
Skat af årets resultat -770
Årets resultat -2.736

Det ser ikke nødvendigvis logisk ud, men rigtig bestemt.

 

Der er ikke noget i bilagene til årsregnskabsloven som siger man om fortegn skal være positiv eller negativ i forhold til skatteposten, så hvis den enkelte revisor mener det fremgå således så er der ingen hindringer herfor.

Det absolut vigtigste er at residualen stemmer, og naturligvis at posten stemmer til balance/noter også.

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 10:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Felix95:
Det giver mere mening! Tak for det!

Der er stadig underskud i 2020 (dejlige covid-19).

Du skriver angående realisering af skatteaktivet. Så er det jeg kommer til at tænke, om man ikke altid burde tage udgangspunkt i at det kan realiseres. Jeg mener, man går vel altid efter at få overskud i den næste kommende år, og ønsker vel at det kan realiseres. Så burde man ikke altid lave det til et skatteaktiv?

Rent regnskabsmæssigt er det et spørgsmål om det kan realiseres indenfor en overskuelig fremtid. Hvad der menes med overskuelig fremtid er nok ca. 3-4 år.

 

Du skal prøve at lave et realistisk skøn over hvad du kommer til at tjene de kommende 3 regnskabsår, også ville jeg afsætte 22% af det skøn.

 

Husk på, at regnskabet og skatten som sådan ikke har noget med hinanden at gøre. Så selvom der ikke indregnes et skatteaktiv, så taber du ikke retten til det fremførte underskud.

Tilmeldt 28. Feb 21
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 10:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Tusind tak for det Jesper! Det gav meget mere indsigt! Og så må vi jo konkludere at der ikke er fejl i årsrapporten og at revisoren har gjort det en revisor nu kan, lave regnskab!

Tak for alle kommentarerne !

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Som nævnt - ud over skattemæssige reguleringer går at skat ikke altid bare er 22% som den ses i årsrapport - og mulighed for aflysning af fremført underskud regnskabsmæssig, så får du måske mere indblik ved at se selvangivelsen og resultatet der (som så heller ikke vil være samme da skat afrunder til hele 10 som jeg husker det). Ud over du aldrig bør skulle føle dig forkert ved at høre den revisor der har lavet regnskabet så du forstår tallene, så kig i SKAT og se f.eks underskudsregister og selvangivelsen (oplysningsskema) (hvis denne er lavet) - der vil du formentlig få en del af svarene 

Husk også skema for kontrollerede transaktioner, jeg tror en del overser det og en del revisorer tager det ikke med i deres "pakke" og dermed risikerer du så muligvis bod https://johnhannover.blogspot.com/2020/10/kontrollerede-transaktioner.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)