Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan sælger jeg ture til turister?

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Fra Haderslev
Tilmeldt 1. Dec 09
Indlæg ialt: 153
Fra  LivingWeb Skrevet kl. 12:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Når corona er "ovre", vil jeg starte en ny virksomhed, der tilbyder guidede ture til turister. Mine ture skal vare 2 timer, have et særligt twist og maks. 14 deltagere på hver tur. Det særlige twist vil jeg gerne holde for mig selv i dette offentlige forum, men jeg tror, at mine ture især vil tiltale børnefamilier og kulturelt interesserede. I første omgang vil jeg udelukkende tilbyde ture i København, men bliver konceptet en succes der, vil jeg senere udbrede det til andre steder.

Jeg laver selvfølgelig en hjemmeside, hvor turister og andre interesserede får mulighed for at booke sig ind på mine ture, men jeg ved, at de potentielt interesserede nok skal have lidt hjælp for at finde frem til hjemmesiden. Det store spørgsmål er derfor, hvordan jeg bedst hjælper, så mine potentielle kunder ved, at mine ture findes, og hvor de kan booke billetter.

I starten overvejede jeg at uddele flyers på Strøget. Det har jeg imidlertid siden læst mig til, at man ikke må i København. Derfor tænker jeg nu i stedet på. om jeg kan markedsføre mine ture og måske også sælge billetter gennem fx turistbureauer, hoteller, krydstogtskibe, museer, isboder eller restauranter.
Har du viden eller erfaring med, hvordan man laver sådan en slags samarbejder? Og hvor meget skal jeg forvente at skulle afgive mod at andre markedsfører og sælger billetter for mig?

Måske har du selv et sted i København, hvor der normalt kommer mange turister? I givet fald må du meget gerne skrive en besked til mig, så vi kan få kontakt og måske senere starte et samarbejde.

Det kan også være, at den bedste løsning er noget helt andet. Fx at smide mine sparepenge efter digital annoncering - Adwords, Facebook, Instagram eller ??? Eller måske er der en særlig blogger, som jeg skal invitere med på en tur?

Med andre ord, hvad skal jeg gøre for at fange opmærksomheden hos de turister, der forhåbentlig snart igen besøger København?
Har du viden eller input ... så vil jeg dælme blive meget, meget taknemmelig.

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)