Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeres erfaringer med at sælge abonnementer?

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 15. Oct 17
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 11:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville høre hvad jeres erfaringer er med abonnementer.

Hvad fungerer bedst med hensyn til en gratis prøveperiode?
En model kunen være at man får en måned gratis som udgangspunkt, hvor man tilmelder sit betalingskort.
En anden model kunne være at man uddeler rabatkoder, tilsvarende en måneds abonnement som en slags "gave".
Hvad har I erfaring med fungerer bedst?

Jeg havde tænkt mig at alle abonnementer skal trækkes på månedsbasis, hvor man ikke er bundet mere end den måned man har betalt. Altså som sådan ingen binding.
Men man ser også nogle steder at man få det billigere ved at købe 1 helt år. Jeg hælder dog mest til månedsbasis da man så bare kan opsige det når man vil.

Det jeg sælger er adgang til ekspert viden i forskellige grupper, hvor hver gruppe kræver separat abonnement.

Andre gode råd omkring en abonnementsbaseret forretning er meget velkomne.

Fra Horsens
Tilmeldt 12. Aug 18
Indlæg ialt: 471
Fra  Twoday IT Minds Skrevet kl. 11:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg sidder selv og sælger abonnementer og vi har i over 2 år kørt med at få en måned gratis eller gratis adgang indtil d. nærmeste første og her skal man oprette sig med sit kort, men vi har også brugt rabatkode delen og det lidt svingene om folk for dem brug eller ej :) 

Årsagen til at man giver muligheden for at købe et år, er også for at få en længere LTV på en medlemmer/kunder.

Hvilket system kommer du til at bruge til din abonnements løsning?

Hvis det er vil jeg meget gerne tage en uforpligtende snak, så kan det være der er flere spørgsmål som dukker op.

Med venlig hilsen
Mathias

Tilmeldt 15. Oct 17
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 12:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja man kunne jo lave første måned gratis som udgangspunkt for nye kunder - og så give en rabatkode efter noget til kunder som har opsagt.

Ok men bliver det ikke lidt svært at administrere opsigelser hvis man har købt et år og gerne vil opsige efter 4 måneder f.eks.?

Jeg ville køre det i Shopify sammen med Recharge. Der kan man rimelig nemt komme i gang.

Fra Aarhus C
Tilmeldt 31. Jan 12
Indlæg ialt: 405
Fra  Bleep Films Eberhard IVS Skrevet kl. 12:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Mathias Aslak Jensen:
over 2 år kørt med at få en måned gratis

Hej Mathias, hvad er succesraten med at konvertere fra gratis måned til betalende kunde? Hvis du altså vil dele den info Big Smile

Co-Founder & CEO @EasyPoker

Fra Horsens
Tilmeldt 12. Aug 18
Indlæg ialt: 471
Fra  Twoday IT Minds Skrevet kl. 12:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan man sagtens og det er god måde at starte med, men også en god winback strategi at give nogle rabatkode til tidligere medlemmer.

både ja og nej, man kan jo blot skrive i sine betingelser at ved køb af et år så vil der ikke være mulighed for en tilbage betaling. Fordi vælger man at købe 1 år så er det også fordi man gerne vil bruge produktet/servicen også betaler man det hele up front.

Okay super, vi bruger Upodi til at håndtere vores abonnenter og det er nemt at hold styr på promokode og kan se hvor mange aktive medlemmer man har og indtægt osv. 

Fra Horsens
Tilmeldt 12. Aug 18
Indlæg ialt: 471
Fra  Twoday IT Minds Skrevet kl. 12:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tobias,

Da vi tilbød den første måned gratis konverterede vi et sted mellem 85-90%

Med venlig hilsen
Mathias

Fra Aarhus C
Tilmeldt 31. Jan 12
Indlæg ialt: 405
Fra  Bleep Films Eberhard IVS Skrevet kl. 13:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Vilde tal Mathias, det er helt sikkert noget vi også bør overveje så!

Co-Founder & CEO @EasyPoker

Fra Horsens
Tilmeldt 12. Aug 18
Indlæg ialt: 471
Fra  Twoday IT Minds Skrevet kl. 13:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo tak! hvad laver i om man må spørge? :)

Tilmeldt 15. Oct 17
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 14:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Virkelig spændende at I kan konvertere så meget. Jeg havde godt på fornemmelsen at det ville være en god model at bygge det op med. 

Jeg tror min udfordring bliver at der vil være en del forskellige abonnementer - så det skal præsenteres på en måde så folk ikke bliver skræmt væk. Det er endnu for tidligt til at kunne vise frem, men grundideen er at man som investor kan få hjælp til hvad man skal investere i. Men det kunne helt sikkert være spændende med en snak om abonnement og strategi på et tidspunkt.

Fra Horsens
Tilmeldt 12. Aug 18
Indlæg ialt: 471
Fra  Twoday IT Minds Skrevet kl. 14:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo tak :) 

Ja det virker super godt og så er det bare vigtigt i den periode de er på gratis udgaven at de får det brugt så det hurtigt får skabt en masse værdi.

Så tænker du skal begrænse det til at du maks har 3 forskellige abonnementer at vælge imellem så beslutningen ikke bliver for uoverskuelig.

Du er mere end velkommen, og det kunne jo være at noget af det vi hjælper med og tilbyder kunne give god mening for dig at drage nytte af for at få en masse feedback til dit koncept osv.

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)