Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Holdingselskab - Kapitalforhøjelse vs. lån

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:47
Hvor mange stjerner giver du? :

AdamAftenbakke:

Ved du om det skal være en godkendt revisor eller om det er tilstrækkeligt med en uafhængig bogholder eller lignende?

nej - men tror det skal være en godkendt revisor, advokat eller som nævnt banken. Det er ikke beskrevet vildt godt, ud over at bankbilag skal være bekræftet og så er der invitation til at lade bekræfte og - nævnt blot bankbilag (og her at det skal være bank og netbank konto ikke er tilstrækkeligt og revisor - advokat - også via deres klient konto. Jeg tror derfor det følger de alm nye kontrolpakke regler for kapitalforhøjelser og at det er aut som skal til

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 26. Feb 21
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 13:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har lige et spørgsmål i forlængelse af OP, som jeg håber det er okay at jeg stilller.

Hvis man foretager en kapitalforhøjelse eller kapitaltegning i ny virksomhed til overkurs, modtager man så en form for fradrag for de indbetalte midler, eller gøres det først op, den dag virksomheden sælges/lukkes?.

Hvis man f. eks. indskyder 150.000 ved kurs 150 og man derfor får 100.000 i selskabskapital og 50.000 i frie reserver, vil man så, året efter, kunne udbetale de 50.000 i udbytte (privat) uden at skulle svare udbytteskat af disse? eller gøres indskuddet først op ved salg/lukning?
Tilmeldt 27. May 18
Indlæg ialt: 554
Fra  Multi-Regnskab ApS Skrevet kl. 13:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Overkursen vil være en del af din købspris og vil først være relevant ved opgørelse af gevinst/tab ved salg.

Og nej, der er ikke en særlig form for udbytte som knytter sig til egenkapital der er kommet ind som overkurs.

vh

Steffen

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)