Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opsparing i virksomhedsordning

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 24. Feb 21
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 10:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej med jer

Jeg har en lille enkeltmands virksomhed, som jeg gerne vil spare op i. Jeg har fast job ved siden af og hæver ikke af pengene i min lille butik.
Jeg vil gerne bruge pengene på investeringer i bygningen som ejet af samme virksomhed. Jeg er i VSO.
Min revisor fraråder denne model og som jeg forstår det, fraråder han VSO generelt.

Jeg vil gerne bruge pengene på ombygning af bygningen i små etaper. Som jeg forstår det på revisoren, så bliver de pengene jeg bruger på denne ombygning beskattet privat. Jeg bruger samme model i mit selskab, her er ingen problemer.

Er der nogen venlige sjæle som vil forklare mig det? Jeg kan ikke finde hoved og hale i det..

Hilsen
Træben :-)

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 10:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Træben:
Hej med jer

Jeg har en lille enkeltmands virksomhed, som jeg gerne vil spare op i. Jeg har fast job ved siden af og hæver ikke af pengene i min lille butik.
Jeg vil gerne bruge pengene på investeringer i bygningen som ejet af samme virksomhed. Jeg er i VSO.
Min revisor fraråder denne model og som jeg forstår det, fraråder han VSO generelt.

Jeg vil gerne bruge pengene på ombygning af bygningen i små etaper. Som jeg forstår det på revisoren, så bliver de pengene jeg bruger på denne ombygning beskattet privat. Jeg bruger samme model i mit selskab, her er ingen problemer.

Er der nogen venlige sjæle som vil forklare mig det? Jeg kan ikke finde hoved og hale i det..

Hilsen
Træben :-)

Man skal kun bruge en VSO hvis det giver mening - men forhåbentlig findes der ikke revisorer som fraråder VSO generelt, så er det på høje tid at finde sig en anden branche.

 

Du skal have din revisor til at begrunde hvorfor VSO ikke er en god idé? en dygtig revisor burde nemt kunne lave et estimat over hvad det har af økonomisk betydning, i forhold til om du anvender VSO eller blot bruger den almindelige skatteberegning.

 

Der er desvære ingen herinde som kan sige at VSO er det du skal bruge, det kræver indsigt i dine skatte- og virksomhedsforhold.

Tilmeldt 24. Feb 21
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 10:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Jesper

Tak for dit svar!

Jeg har nok ikke været skarp i min formulering.
Spørgsmålet går på, om de midler jeg bruger af opsparet overskud i virksomheden på bygningen bliver personlig beskattet?
Det gør de vel ikke i et selskab?

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 11:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Træben:
Hej Jesper

Tak for dit svar!

Jeg har nok ikke været skarp i min formulering.
Spørgsmålet går på, om de midler jeg bruger af opsparet overskud i virksomheden på bygningen bliver personlig beskattet?
Det gør de vel ikke i et selskab?

Når man benytter VSO til sin skatteberegning, så sker der det i teorien at den personlige virksomhed skal beskattes på samme måde som var det et kapitalselskab.

 

Indgår bygningen som et aktiv i VSO'en vil din personlige skatteberegning ikke være påvirket af en evt. skattemæssig gevinst fra bygningen. Din personlige skatteberegning påvirkes som udgangspunkt kun af de kontante midler eller aktiver som du overfører fra virksomheden til dig selv privat eller den modsatte vej.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Træben:
Jeg vil gerne bruge pengene på investeringer i bygningen som ejet af samme virksomhed. Jeg er i VSO.
Min revisor fraråder denne model og som jeg forstår det, fraråder han VSO generelt.
det vil nok meget afhænge af OM der er tale om ren vedlighold eller som du skriver - ombygning. Skifte vinduer giver ikke fradrag i selskaber heller umiddelbart og samme vil vel gælde i VSO hvor du i begge har fradrag for at male vinduerne
Uden derfor at tage stilling til VSO vil jeg derfor mene det afhænger af om der er fradrag for omk eller ikke i det hele taget - er der det er det næppe privat hævning  men umiddelbart er ombygning ikke med fradrag og derfor vil revisor have ret

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 24. Feb 21
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 18:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Jesper

Tak, det giver god mening!
Jeg havde blot ønsket, at forklaringen kom fra min revisor :-/
Tilmeldt 24. Feb 21
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 09:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej John

Tak for dit svar!

Som jeg forstår dit svar, så afhænger det af, om det er vedligehold eller ombygning.
Vedligehold er fradragsberettiget, men ombygning er ikke.

Vil du skære det ud i pap?
Hvordan ser regnestykket ud, hvis jeg bruger 100tkr. af opsparet overskud på ombygning skattemæssigt?


Vh. Træben
Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 10:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Træben:



Som jeg forstår dit svar, så afhænger det af, om det er vedligehold eller ombygning.
Vedligehold er fradragsberettiget, men ombygning er ikke.

Det er helt rigtig, det er kun løbende vedligehold af et aktiv man kan trække fra i indkomstopgørelsen.

 

Men det ændrer sig ikke i hverken et selskab, en VSO eller en alm skatteopgørelse - det er et generelt princip.

Træben:
Hej John


Hvordan ser regnestykket ud, hvis jeg bruger 100tkr. af opsparet overskud på ombygning skattemæssigt?

Hvis du anvender 100 t.kr. af virksomhedens formue til at foretage ombygning af en ejendom, så sker der ingenting (måske afskrivninger dog) rent skattemæssigt. De 100 t.kr. som står mindre på bankkontoen vil bygningens værdi stige med - med andre ord, man flytter blot rundt på sine aktivposter i balancen.

Tilmeldt 24. Feb 21
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 10:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Mange tak for svaret! Rigtig god dag.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper_nl:
Hvis du anvender 100 t.kr. af virksomhedens formue til at foretage ombygning af en ejendom, så sker der ingenting (måske afskrivninger dog) rent skattemæssigt. De 100 t.kr. som står mindre på bankkontoen vil bygningens værdi stige med - med andre ord, man flytter blot rundt på sine aktivposter i balancen
som så heller ikke giver fradrag for udgiften der jo bare øger formue - men vil man altid bare kunne opskrive en bygning med renoverings omkostningerne?

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)