Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Immaterielle rettigheder / goodwill ved konkurs

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1958
Fra  Vipindi Skrevet kl. 15:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten

Mortenfrost23:
Brian jeg forstår godt din frustration men dog ikke alligevel. Grunden til at trådstsrter er så bekymret er jo fordi det er " konefinten" som er på spil.

Jeg er på ingen måde frustreret, hvordan får du dog den tanke?

Mortenfrost23:
Ps. Den nye køber skal forberede sig pp at betale kurator

Det er sandsynligt, men rent gætværk ud fra det oplyste.

Mortenfrost23:
Kære ven, dette nummer som i har udført laves kun med selskaber😂😂😂

Det er lidt noget vrøvl, kurator vil også være kritisk overfor aktivoverdragelser til nærtstående kort tid før et selskab erklæres konkurs.

/Brian

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1958
Fra  Vipindi Skrevet kl. 15:44
Hvor mange stjerner giver du? :

elbilen:
Ingen af dem har lagt skjul på at det er for at firma skal overleve og køber tor på at han kan få mere ud af det end min kammerat kunne, da han har de økonomiske muskler, hvilket min kammerat ikke havde.

Det giver ikke rigtigt mening, firmaet/virksomheden overlever jo netop ikke ved at sælge aktiverne ud for en slik - tværtimod, det giver det sidste skub til konkursen og fjerne aktiver fra virksomheden som kurator kunne bruge til at dække evt. kreditorer ind med.

Held og lykke med projektet
/Brian

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 17:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Brian Reinhold Jensen:
kurator kunne bruge til at dække evt. kreditorer ind med.

Kurator har vel en god ven, der gerne skulle overtage!!

Se bare Bøje Nielsen's sag. Flere grunde solgtes til kuratellets gode venner. For under 1/10 af vurderingen.

Tilmeldt 6. Feb 21
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 18:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi må se hvad der sker...

Tilmeldt 14. Apr 21
Indlæg ialt: 76
Skrevet kl. 00:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Hej Brian.

Nu var det sådan set ironisk ment at jegv skrev du var frustreret. Du undrer dig over hvorfor han bekymrede sig om køber. Rmjeg troede at du ligesom havde regnet ud hvad der foregik.

Du har ret i at jeg spekulere, men er det seriøst ikke åbenlyst hvad der er forgået.

Sælgeren sælger til en som han efterfølgende bliver ansat hos. Hvem ved sine fulde fem, vil ansætte en som har drevet noget til konkurs. Trådstarter giver jo selv udtryk for at det er bedre med en ny køber og sælger fortsætter som ansat istedet! Fordi den nye køber har kapital. Hvilket er en forkert antagelse i sig selv bare fordi han har penge. Det er mere vigtigt at kigge på driften om den generer overskud eller ej, ellers ender det da med at den nye køber brænder sin opsparing af!

Men altså uanset om der er handlet i god tro eller ej, så er det faktisk lovligt. Sælger kan sagtens sælge sine aktiver til underpris, men køber kommer nok til at have kurator i røret- jeg er bekendt med disse situationer.

Det er jo derfor lovgivningen blev ændret med hensyn til frister for hvor længe kurator kan gå tilbage og omstøde diverse transaktioner, det er fordi at konefinten blev brugt hyppigt.
Tilmeldt 6. Feb 21
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 20:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Vil lige vende tilbage med status.

 

Kurator gav op da kreditor ikke så muligheder for at hente noget.

Kreditor kunne åbenbart læse regnskaber.

I øvrigt var der ikke noget lusket her som der antydes...

Der var et selskab med overskud på 250.000 om året før løn til ejer.

Det siger jo sig selv , at det ikke er noget værd.

Den nye ejer kunne bare se en mulighed for at bygge det op.

Men det krævede nogle penge som den tidligere ejer ikke havde.

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)