Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Virksomhedsform

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Feb 21
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 18:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,

Jeg er igang med at oprette en service virksomhed, som skal tilbyde inspektioner af udstyr, teknisk tegning, konsulentbistand på produktions indretning og optimering - altså med andre ord ikke produkter i første omgang. Jeg påtænker kun selv at være ansat, mens yderligere ressourcer skal hyres ind på kontraktbasis. Kunderne bliver produktions- og større ingeniørvirksomheder placeret globalt.
Mit spørgsmål er hvilken virksomhedsform I vil foreslå? Jeg tænker selv Aps, da enkeltmandsfirma måske kan se uproffesionelt ud for kunderne. Hvis vælger Aps - er det så let at oprette et Holding i tilfælde af, at man senere får brug for det?

På forhånd tak...
Tilmeldt 27. May 18
Indlæg ialt: 582
Fra  Multi-Regnskab ApS Skrevet kl. 20:48

Fra den korte beskrivelse er mit personlige indtryk at et ApS ville være et godt valg.

Med tanke på at du med en rimelig sandsynlighed om 5, 10, 15 år kunne stå med en virksomhed der ville være interessant for en større virksomhed at overtage, så ville jeg også vælge et holdingselskab og gøre det fra dag 1.

vh

Steffen

Tilmeldt 18. Feb 21
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 21:23

Mange tak for hurtigt svar. Mht Holding selskabet; er det så besværligt, at skulle etablere dette på et senere tidspunkt når Aps'en allerede er oppe at køre? Jeg tænker at regnskabs-delen bliver mere besværlig ved både at skulle have et Aps og et Holding sleskab.

Tilmeldt 27. May 18
Indlæg ialt: 582
Fra  Multi-Regnskab ApS Skrevet kl. 22:33
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47211
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:29

Leoner:

Mange tak for hurtigt svar. Mht Holding selskabet; er det så besværligt, at skulle etablere dette på et senere tidspunkt når Aps'en allerede er oppe at køre? Jeg tænker at regnskabs-delen bliver mere besværlig ved både at skulle have et Aps og et Holding sleskab.

ja det koster betaling til revisor ved aktieombytning og tidskrav 3 år læs https://johnhannover.blogspot.com/2019/01/holding-efter-drift-er-etableret.html Du har ret i at holding jo i sig selv koster noget løbende, nemlig bankkonto som sagtens kan koste 5000 år 1 og så noget mindre fremover + arbejdsskadeforsikring for direktøren uanset 0 løn og omsætning er lovpligt - bod 5000 + noget til forsikringskasse - og den kan så koste måske 500-1000 kr per år (nogen kan få både drift og holding CVR på samme police, og så som du skriver to regnskaber, årsrapporter, selvangivelser, skema for kontrollerede transaktioner osv - så det er lidt kompromis om du sparer nok ved at vente, eller ender med ekstra omk til ombytning

vh John Hannover

Tilmeldt 22. Feb 21
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 12:56

Hej Leoner

Du er velkommen til at kontakte os hos Revision Limfjord. Måske vi kan hjælpe med de spørgsmål du sidder med?

www.revisionlimfjord.dk  

Vi tager altid gerne en gratis og ganske uforpligtende snak. 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)