Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fradrag for sundhedsforsikring (arbejdsrelaterede del)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Nov 20
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 17:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Når man som selvstændig i enkeltmandsvirksomhed tegner en sundhedsforsikring (fx v. Dansk Sundhedssikring) er jeg i tvivl om, om der er skattefradrag.

Som jeg læser ved PWC (klip nedenfor fra deres 'personalegoder' retningslinjer) så kan man få fradrag for den del af forsikringen der er arbejdsrelateret, men ikke den fritidsrelaterede. 

Når Dansk Sundhedsforsikring så tager fx 1.000 kr. / år for den "Arbejdsrelaterede forsikring" og 500 kr. / år for den "Fritidsrelaterede forsikring" så ville jeg umiddelbart bogføre førstnævnte som driftomk. og sidstnævnte på mellemregning som privat omk.

Er der nogle der er skarpe i, om det er korrekt at jeg må tage fradraget for den "Arbejdsrelaterede andel" ?

Pft.

Dbh

Kasper

[KLIP FRA PWC]

Sundhedsordninger, der kun dækker behandling 
og forebyggelse af arbejdsrelaterede skader og sygdomme 

Arbejdsgiverens betaling af præmie til en behandlingsforsikring, hvor forsikringen udelukkende dækker behandling eller forebyggelse af arbejdsbetingede skader og sygdomme, er skattefri for medarbejderne.

Medarbejderne er ligeledes skattefri i forhold til arbejdsgiverens direkte betaling af behandling eller forebyggelse af arbejdsbetingede skader og sygdomme.

Det er afgørende, at forsikringen udelukkende indeholder ydelser til forebyggelse eller behandling af arbejdsrelaterede skader, og at skaden/sygdommen reelt udspringer af arbejdet.

Skatterådet har bekræftet, at skattefriheden også gælder for psykologhjælp, hvis den pågældende medarbejder er udsat for hændelser, der kan give psykiske problemer i forbindelse med arbejdet.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46443
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:49
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Nov 20
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 17:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Ahh - den havde jeg ikke luret. Tak John

 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)