Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Momsregistrering af ApS til ejendomsinvestering

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Sæby
Tilmeldt 3. Nov 13
Indlæg ialt: 23
Fra  Hubshop.dk Skrevet kl. 07:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Jeg har stiftet et ApS sammen med min makker, hvori vi har lavet vores første investering af udlejningsejendom.
Vi har nu fået besked fra SKAT om at vi skal indberette moms inden 1. marts.
Men, som ejendomsudlejer skal vil ikke opkræve moms og jeg er derfor kommet i tvivl om vores ApS er forkert registreret. Skulle det have været oprettet uden en momsregistrering eller skal man blot 0-indbrette moms, ved hver periode?

Hvis firmaet er forkert registreret, kan det så ændres nu?

Tak og god dag :-)

/ Søren

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 11:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Søren Moseby:

Hej Amino'er

Jeg har stiftet et ApS sammen med min makker, hvori vi har lavet vores første investering af udlejningsejendom.
Vi har nu fået besked fra SKAT om at vi skal indberette moms inden 1. marts.
Men, som ejendomsudlejer skal vil ikke opkræve moms og jeg er derfor kommet i tvivl om vores ApS er forkert registreret. Skulle det have været oprettet uden en momsregistrering eller skal man blot 0-indbrette moms, ved hver periode?

Hvis firmaet er forkert registreret, kan det så ændres nu?

Tak og god dag :-)

/ Søren

Hvis I har momsregistreret ApS'et så skal der også indberettes. Du kan ikke blot indberette 0-moms per automatik, du skal lave en momsopgørelse i henhold til gældende regler - Det giver måske 0-moms eller måske ikke.

Der er jo eksempelvis moms på erhvervsudleje.

 

Hvis selskabet ikke skulle have været momsregistreret, så kan man godt lave en afregistrering med tilbagevirkende kraft. 

Fra Sæby
Tilmeldt 3. Nov 13
Indlæg ialt: 23
Fra  Hubshop.dk Skrevet kl. 18:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar. Jeg vil tage fat i SKAT, men henblik på afregistrering.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)